Следващите четири старта във Формула 1 ще са особено важни за Ред Бул. Световният шампионат се завръща тази седмица след лятната си ваканция. През уикенда ще се проведе Гран при на Нидерландия, 15-ти кръг от първенството за 2024 г. Ред Бул и Макс Верстапен спечелиха 7 от проведените досега 14 надпревари. Последният им успех обаче е отпреди почти два месеца. Последните 4 състезания бяха спечелени от пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън и Оскар Пиастри (Макларън).
Самият Верстапен заяви по време на уикенда за Гран при на Белгия, че „най-големият ни проблем е с колата“. Пол Монахан каза, че предстоящите стартове ще покажат какво е положението с RB20.
„Знаем как да настроим колата си (в Белгия) и винаги изпитваме увереност, но все пак има и известно чудене какво би станало ако направим определена промяна. В предстоящите състезания ще видим дали автомобилът ни ще запази темпото си при различните конфигурации, които ще използваме при промяна нивото на аеропритискане в Зандвоорт, Монца, Сингапур и Азербайджан. Тогава ще знаем (в каква ситуация е болидът)“, обясни главният инженер на Ред Бул
Монахан каза също така, че не е редно да се омаловажават качествата на болида на Ред Бул.
„По колата продължава да се работи непрекъснато. Миналата година имахме скромно предимство в обиколка навсякъде. Да, сега разликите са малко по-малки и Макс може да го потвърди. Но не, не мисля, че представянето Макс е по-добро от това на колата. Ако Макс натиска повече, за да постигне резултат в надпревари, то това всъщност е природата на състезанията, нали“, каза Монахан.
View this post on Instagram
Хелмут Марко посочи, че не очаква решението на проблемите на тима от Милтън Кийнс да дойде на Зандвоорт
„По време на лятната пауза нищо не се случва в продължение на две седмици, което означава, че нищо не може да се прави по колата. Ние трябва да разрешим проблемите си и да открием откъде произхождат, защото балансът в автомобила ни не е същия в сравнение с този от първите три надпревари през сезона. Не мисля, че голямото решение ще дойде в Зандвоорт. Имаме различни идеи, но все още не можа да кажа какво и как ще приложим“, коментира Марко.
„Едно е ясно: квалификацията на Зандвоорт ще е жизненоважна, защото там изпреварвания са почти невъзможни. Макс би могъл да се справи, защото напоследък е в добра форма в тази сесия. Бяхме най-бързи в Австрия, а и на Спа. В Унгария изоставането ни бе само на няколко стотни от секундата. Така че оплакванията при нас идват от едно много високо ниво“, допълни австрийският съветник на Ред Бул в F1.