Начало Автомобилни новини Smart #5: SUV с 800-волтова техника

Smart #5: SUV с 800-волтова техника

285
0
Smart #5

В Пекин Smart показа студия, която предлажи предварителен поглед към предстоящия Smart #5. Сега в интернет изтекоха първите снимки и данни за серийния автомобил с 800-волтова архитектура и мощност до 637 к.с.

След №1 и №3 номер 5 ще бъде третият модел на напълно преструктурираната марка Smart. А освен това е и най-големият до момента автомобил от съвместното предприятие на Geely и Mercedes.  С външна дължина 4,71 м и широчина 1,92 м Smart #5 вече е хомологиран за движение по пътищата в Китай. Снимки и информация за него вече изтекоха в интернет чрез китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT).

На първо място – серийният автомобил не изглежда толкова приключенски настроен за офроуд, колкото концептуалната студия. Липсват широките пластмасови защитни планки и гумите с грайфери, както и впечатляващият пътен просвет. Въпреки това Smart #5 е запазил ъгловатата си основна форма и силуета на офроуд автомобил.

Brabus Smart и други нива на оборудване

Снимките от китайския MIIT показват различни варианти на Smart #5, включително топмодела на Brabus. Той се отличава с червени акценти, подходящи спирачни апарати и различен дизайн на колелата. Все още обаче няма снимки на интериора. Концептуалната студия крие в пилотската си кабина три екрана. Вместо четирите индивидуални седалки серийният модел вероятно ще предлага класическо петместно оформление с по-практични предимства.

Smart #5 ще бъде най-просторният и универсален автомобил от новото поколение Smart до момента. Той може би ще се доставя с пет места в стандартната конфигурация и дори с до седем с трети ред седалки. Най-задната вероятно ще може да се използва само в спешни случаи. Това означава, че SUV моделът ще разполага с повече възможности от своя конкурент Mini Countryman например.

Четири варианта на задвижване с мощност до 637 к.с.

Изцяло електрическият SUV ще предлага четири варианта на задвижване. RWD версията генерира 335 или 358 к.с. от един монтиран отзад електромотор. Батерията в долната част на каросерията на тези модели е базирана на технология с литий и железен фосфат (LFP). Предлагат се и два варианта със задвижване на всички колела, оборудвани с никел-манган-кобалтови батерии (NMC). Те ще разполагат и с преден електромотор с мощност 221 к.с., който Smart комбинира с 358 к.с. или 416 к.с. на задния мост.

Общо Smart #5 AWD ще генерира до 637 к.с. Следователно динамичните характеристики вероятно ще бъдат забележителни и напълно необичайни за досегашните стандарти на Smart. За да осигурят толкова голяма мощност, конструкторите използват 800-волтова архитектура от Geely. В резултат на това батерията с капацитет над 100 кВтч може да бъде заредена от 10 до 80 процента само за 15 минути. Компанията твърди също така, че пробегът по WLTP е 549 километра.

Серийната версия на Smart #5 ще бъде официално представена от 28 август 2024 г. – и то много необичайно за световна премиера: в Бризбейн, Австралия. След това новият електрически SUV трябва да пристигне в Европа в края на 2025/началото на 2026 г.