Тази неделя (15 януари) на пистата София Картинг Ринг ще бъде проведен третият кръг от картинг шампионата за любители, организиран със съдействието на Shell Helix. Надпреварата е част от Sodi World Series (SWS) и във всяко от досегашните състезания се включиха по около 50 души – на възраст от 16 до над 50 г. Водач в класирането за момента е мотоциклетистът Венцислав Василев, следван от Алекс Джулиан и Веселин Паунов, бивш професионален картинг пилот в клас Rotax. Съвсем очаквано болшинството участници са мъже, като Александра Александрова е единствената дама.
Шампионатът се организира за втора година и се състои от общо 10 кръга, като всички се провеждат на София Картинг Ринг. В първите 9 от тях целта на всеки състезател е да се класира в първите 20 във временното класиране, за да продължи и в последния кръг – т.н. „Голям финал”. В него натрупаните точки до момента се анулират и крайното класиране се определя според постигнатия резултат във въпросния финал.
А той ще се проведе на 21 май и ще бъде няколко пъти по-дълъг спрямо останалите състезания. Победителят ще спечели пътуване до пистата Монца за Гран при на Италия от Формула 1 с покрити всички разноски. Вторият и третият в класирането ще спечелят тест със състезателен картинг KZ 2 с 48 конски сили на трасето в Кюстендил.
Макар и любителски, шампионатът покрива всички професионални изисквания за провеждането му. 9-минутната квалификационна сесия ще бъде разделена на две. Има общо три 10-минутни състезания, включващи: №1, чиято стартова решетка се сформира според времената от квалификацията, №2, чиято стартова решетка се сформира според класирането в първото състезание, и №3 – с обърната стартова решетка от класирането във второто състезание. В зависимост от броя на участниците се формират и различните групи, като максималният брой в група е 13 човека.
За една наистина оспорвана надпревара, в която всички имат равен старт, килограмите се изравняват до 80, а максимално добавеното тегло е 25 кг. Първите петима във временното класиране на шампионата получават допълнителна тежест преди състезанието, с което трябва да карат през цялото време на съответния кръг, преди който са били водачи. Оценяването на представянето на всеки един участник е посредством точкова система от трите състезания и позицията, която всеки участник е извоювал в тях.