Специално изпълнение на Формула Форд с 1-литровия двигател EcoBoost на Форд направи страхотно представяне на прочутия Нюрбургринг Нордшлайфе. Единственият по рода си автомобил завъртя обиколка на трасето за 7 минути и 22 секунди – 11-то най-бързо време в историята на пистата, което обаче поставя возилото пред модели като Ламборгини Авентадор, Ферари Енцо и Пагани Зонда.
– Този малък двигател накара хората да не вярват на очите си. просто е невероятно, че 3-цилиндров еднолитров мотор може да направи такова представяне – коментира изпълнилият тура пилот Ник Танди.
Проектът отне няколко месеца на инженерите във Форд, тъй като промяната на стандартния агрегат изискваше напасване на EcoBoost, спечелил званието Международен двигател на годината, към шасито. Резултатът е определено уникален автомобил с ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Колата измина 20,832-километровата писта със средна скорост от 169 км/ч, а максималната е от порядъка на 255,5 км/ч. Постижението е особено впечатляващо на фона на това, че Авентадор например е със 700 к.с., Ферари Енцо – с 660, а Зонда – с 602 к.с.
– Искахме да докажем, че размерът няма значение, като демонстрираме на всички на какво е способен този двигател. Какъв по-добър начин от това да победим някои от най-прочутите суперколи точно на Нордшлайфе, при това с малко гориво – заяви вицепрезидентът за продажби и маркетинг на Форд Европа Ролант де Ваард.
При тестове EcoBoost е давал резултати за консумация като 2,4 л/100 км при 56 км/ч и 5 л/100 км при 120 км/ч. Във Форд се гордеят с факта, че 30% от купилите новия Фокус през последните месеци са предпочели еднолитровия агрегат.
По-рано тази година Форд Фокус със 125 PS 1 л EcoBoost постави 16 рекорда за скорост на тест пистата CERAM във Франция.