Начало Избрани Според Джони Хърбърт Макс е възпитан от Йос Верстапен да кара като...

Според Джони Хърбърт Макс е възпитан от Йос Верстапен да кара като Михаел Шумахер

5051
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Спас Генев

Джони Хърбърт коментира случилото се с Макс Верстапен в последното състезание. Бившият пилот от F1 беше част от стюардите на Ред Бул Ринг, които наложиха наказанието на трикратния световен шампион. Според Хърбърт е нямало как да бъде наложена по-строга санкция и призна, че Макс е бил възпитан от своя баща да кара като Михаел Шумахер.

Верстапен беше в центъра на вниманието след края на Гран при на Австрия. Пилотът на Ред Бул водеше битка за първото място с Ландо Норис. Няколко тура преди финала двамата се удариха на завой №3 и спукаха гуми. В резултат на контакта Норис се прибра в бокса и отпадна. Верстапен също влезе в бокса, но продължи участието си в надпреварата и финишира пети

Случилото се между Верстапен и Норис беше разследвано от стюардите. Те сметнаха нидерландеца за виновен и му наложиха 10-секундно наказание и 2 наказателни точки. Това обаче не оказа влияние върху крайното му класиране.

Наказанието на Верстапен не беше прието добре от Макларън. Според Андреа Стела, състезателят на Ред Бул е трябвало да получи много по-строга санкция, тъй като е съсипал състезанието на Норис. От Ред Бул пък обявиха, че случилото се е било състезателен инцидент.

Инцидентът между Верстапен и Норис продължава да се обсъжда. По-рано тази седмица Джони Хъбърт също изказа мнението си по темата. Бившият пилот на Бенерон, Заубер, Стюарт и Ягуар беше един от стюардите по време на състезателния уикенд в Австрия. Заедно с него бяха още Феликс Холтер, Матю Сели и Вилхелм Сингер. Според Хърбърт, няма никакво съмнение кой е виновен за инцидента в 64-ата обиколка.

„Когато го погледахме, веднага се стигна до въпроса чия е вината“, каза той в коментар, съобщен от Дейли Ескпрес. „И тя беше на Макс.“

Според Хърбърт, Верстапен е един „труден за побеждаване пилот“.

„Той е много, много труден за побеждаване. Той плаши всички“, изтъкна той. „Това сплашване е нещо, което Люис [Хамилтън], Михаел Шумахер и Аертон Сена винаги са правили. Когато се изправиш срещу Макс, както той кара  Австрия, има момент, в който, ако си Ландо, трябва да кажеш: „Аз съм тук. Аз съм на твоя страна. Опитваш се да ме изтласкаш от пистата. Аз няма да мръдна.“

„Ландо постъпи правилно. Той не помръдна. Не трябваше да го прави. Някои хора казаха, че е можел да се мръдне. Но така не се побеждава Макс и не се печели Гран при.

„Това е онази страна на Макс, която винаги е била част от неговия арсенал. От известно време не я виждахме, защото той беше толкова доминиращ. Интересно е да видим как сега той ще реагира, когато е под напрежение“, каза още Хърбърт.

Наказанието от 10 секунди беше посрещнато различно от Ред Бул и Макларън. Но според Хърбърт, той и неговите колеги не са могли да наложат по-строга санкция на Верстапен

„Това е най-тежкото, което може да бъде приложено според насоките на ФИА, по които работим като стюарди“, посочи Хърбърт по отношение на строгостта на наказанието. „От Макларън заявиха, че е трябвало да бъде по-строго. Това е играта, която всички отбори играят.“

„Ако някой се беше преобърнал или се беше търкалял по пистата, не знам дали това щеше да промени нещата. Принуждаването на пилот да напусне пистата или предизвикването на инцидент е това, което се разбира.“

„Това беше максималната санкция, която можехме да наложим“, настоява Хърбърт. „Всичко е въпрос на последователност. Трябва да се съобразяваме с правилника на ФИА. Той гласи, че ако има автомобил, който има контакт с друг автомобил, наказанието е 10 секунди при пълно спиране. Това е последователността, от която се нуждаем.“

„Да се каже „ами, това беше по-екстремно“ не работи. Беше тежко състезание. Единият пилот направи малка грешка, като притисна другия. Това доведе до контакта.“

„Няма плъзгаща се скала на наказанията, защото това би се превърнало в по-голям проблем и би било по-субективно. Ако се опитате да осъдите инцидента, това създава повече проблеми. След това е по-непоследователно и всички стават по-недоволни.“

За да отговори на другата страна на историята, Хърбърт даде да се разбере, че санкцията е заслужена. Той смята, че Верстапен в крайна сметка ще стигне до същото заключение

„Сигурен съм, че той ще размисли. След като има време да помисли и да изгледа видеото, ще разбере, че това не е ситуация, в която може да [попадне] отново. Това може да навреди на шансовете му да спечели световния шампионат тази година.“

„Добре е, че той е подложен на натиск за първи път от много време насам. Ландо и Макларън го настигнаха. Затова сега започваме да виждаме как тези малки пукнатини започват да се появяват. Макс трябва да се върне към твърдата си същност, която понякога просто преминава границата и си навлича неприятности.“

Хърбърт също така не смята, че един подобен инцидент ще промени нагласата на Верстапен за победа или неговия  агресивен стил на каране и тактика на сплашване.

„Това няма да промени начина, по който той се състезава. Нито един пилот преди това, дори и Михаел Шумахер, [никога] не е променял подхода си. Аз не искам от Верстапен да го прави. Намирам го за наистина вълнуващ. Просто когато стигне до този момент, може да обвинява само [себе си].“

„Той ще се приспособи по някакъв начин и ще намери друг начин да го направи, но все пак ще окаже същия натиск върху който и да е негов съперник.“

Накрая Хърбърт се съгласи, че в лицето на Верстапен вижда младия Михаел Шумахер:

„Да, мога да го кажа. Погледнете инцидентите на Михаел с Деймън Хил и Жак Вилньов, например. Той щеше да направи всичко възможно, за да се възползва от дадена ситуация.“

„Йос [Верстапен], неговият баща, караше заедно с Михаел в Бенетон. Той виждаше от първа ръка тези инциденти и как действаше Михаел. Мога да си представя как е казал на Макс в младежките му години: „Искам да караш и да плашиш всички извън пистата ефективно. Да се увериш, че ще спечелиш състезанието, като бъдеш най-строгият пилот“.

„Начинът, по който Макс кара, ще бъде оформен в голяма степен от приноса на Йос и собствения му опит от карането с Михаел Шумахер. Той никога няма да се промени. Това е вкоренено в него“, заключи Джони Хърбърт.