Лоран Мекис може да премине в Алфа Таури още тази година с перспектива да заеме мястото на Франц Тост като шеф на екипа от Фаенца. Информацията е на италиански медии. За напускане на състезателния директор на Скудерията се говори от началото на сезон 2023. Предишният слух обаче бе, че вероятно ще се върне във ФИА. Сега се говори, че ще отиде в предишния си тим. Кариерата на Мекис в Гран при започва в Минарди. След това работеше в Торо Росо от 2006 до 2014 г.
Подобно на Давид Санчес, чието напускане на Маранело бе най-широко отразеното, въпреки че имаше и други кадри, които си тръгнаха от Ферари, Мекис започнал да търси варианти къде би могъл да отиде още в края на 2022 г.
45-годишният френски инженер е проучил възможностите въпреки добрите си взаимоотношения с новия шеф на Скудерията Фредерик Васьор. Предполага се обаче, че основният фактор за това Мекис да търси вариант да си тръгне е именно привличането на сънародника му. Президентът на Ферари Джон Елкан и CEO-то на компанията Бенедето Виня предпочетоха външен човек вместо да повишат някого от Ферари.
Франц Тост вече е на 67 години и наскоро заяви, че няма още дълго да работи във Формула 1. Мекис бе главен инженер на екипа под ръководството на австриеца. Познава чудесно отбора, който не се е променил особено от напускането му досега. Ако Алфа Таури и Ферари се разберат, Мекис може да стане отново част от тима от Фаенца до края на 2024 г. Перспективата е да го оглави след едногодишен период на предаване на работата.
Междувременно се появи и информация, че за отбора на Алфа Таури е имало няколко оферти. В компанията Ред Бул получили различни предложения, едно от които било за $800 млн.
Нито едно обаче не било прието. Привличане на кадър от ранга на Мекис е допълнително доказателство, че за момента няма намерения за продаване на по-малкия отбор на австрийския концерн. Относно бъдещето на тима от Фаенца имаше предположение, че е възможно да бъде прехвърлен във Великобритания. За това понастоящем също няма индикации.
Crossing each race off one by one ✅ pic.twitter.com/x0t3zICOVb
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 24, 2023