Спорът относно правилата за новите задвижващи системи, които ще се използват във Формула 1 от 2026 г., продължи с пълна сила и на пистата Силвърстоун, където този уикенд ще се проведе Гран при на Великобритания. Макс Верстапен заяви, че Ред Бул Пауъртрейнс изпреварва графика с работата по проекта. Той подкрепи шефа на тима си Кристиан Хорнер в твърдението, че ако се продължи според изискванията такива, каквито са понастоящем, ще има проблеми.
„Ние изпреварваме графика. Не съм съвсем сигурен колко пилоти всъщност са наясно как изглеждат нещата. Но същевременно знам, че определени хора смятат, че ще извлекат предимство. Затова и ще кажат, че правилата са добри“, заяви Верстапен
Хорнер в Австрия заяви, че проблемите идват от търсеното съотношение в задвижващата система между двигателя с вътрешно горене и електрическата част. Правилата в момента са то да е 50-50. Хорнер каза, че промяна от 5%-10% ще има „колосален ефект“. На това Тото Волф отговори, че британският мениджър може би има проблеми с програмата си за двигатели и се опитва „да я убие“. Отговорът на Хорнер не закъсня. На Силвърстоун той продължи темата.
„Не съм сигурен доколко е близък Тото до бизнеса им за двигатели. Той е клиент, формално не участва в бизнеса на [Мерцедес] HPP. Аз получавам обратна информация от нашата програма, която наистина върви. Правят се симулации, показващи някои от ограниченията. Които са неизбежни. Бих казал, че вероятно в резултат на сериозния ни напредък всъщност виждаме някои от проблемите“, заяви шефът на Ред Бул в Гран при.
„Според нас не е твърде късно да се промени съотношението. И няма да се изисква прекалено много. Не става дума да изхвърлим постигнатото досега и да започнем отначало“, допълни Хорнер
Ръководителят на Ферари Фредерик Васьор също заяви, че не е прекалено късно за промяна от около 5%. Той каза, че първо трябва да има достатъчно достоверна симулация за това какви ще са скоростта и поведението на колите през 2026 г.
„След това ако има притеснения, че ще се наложат някакви допълнителни действия, можем да променим нещо. Дали ще е 50-50 или 55-45 няма да е от особено значение за развитието на двигателите. Има време за малка промяна. А влиянието върху скоростта при +/-5% енергия, идваща от мотора с вътрешно горене, е огромно. Но не бива да се връщаме на 20%“, заяви Васьор.
Ready for round 11?! #BritishGP
🧑🎨 Tom Griffiths pic.twitter.com/7Ac3moki5c— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 6, 2023