Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Спортният директор на Ред Бул обмисля да напусне тима

Спортният директор на Ред Бул обмисля да напусне тима

5442
0
Джонатан Уитли
Джонатан Уитли; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Спортният директор на Ред Бул Джонатан Уитли обмисля да напусне тима от Милтън Кийнс. Информацията бе разпространена от различни източници по време на уикенда в Маями, където днес ще се проведе шести кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. Наблюдатели посочват, че независимо дали сведението е достоверно, самият факт, че се говори за напускане на още един от висшите кадри на Ред Бул свидетелства за продължаващите вътрешни проблеми на екипа, който иначе доминира без особени проблеми на пистата.

Джонатан Уитли, който на 7 май ще навърши 57 години, водел преговори с тима за нов договор. Тоест той може и да остане на поста си, но същевременно обмислял и други варианти

Според информацията Уитли отдавна искал да стане шеф на тим в Гран при. Дори е сондирал мненията на други отбори от Формула 1. Подобен пример е Лоран Мекис. След няколко висши позиции в F1 екипи и ФИА французинът стигна до поста спортен директор на Ферари. Той обаче не бе доволен, че президентът на Скудерията Джон Елкан и CEO-то на компанията Бенедето Виня го пренебрегнаха, когато търсеха кой да замести Матия Биното. Елкан избра Фредерик Васьор, а Мекис напусна, оглавявайки Виза РБ на мястото на Франц Тост.

В момента не изглежда някой от останалите отбори във Формула 1 да си търси нов шеф. Скандалът с Кристиан Хорнер и Ред Бул обаче доведе дотам, че Зак Браун например предрече, че напускането на Ейдриан Нюи е само първото домино

Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг дори каза, че в Уокинг вече получавали повече автобиографии от специалисти от Милтън Кийнс. От Ред Бул раздразнено отговориха, че всичките им висши кадри в техническия департамент са подписали през последните месеци нови, дългосрочни договори.

Джонатан Уитли е част от Ред Бул от 2006 г. Това е същата година, през която към екипа се присъедини и Ейдриан Нюи. Той започва кариерата си във Формула 1 като механик в Бенетон в началото на 90-те години на XX век. Стига до позицията на главен механик в състезателния екип през 2001 г. Остава в отбора и след превръщането му в Рено преди да получи оферта от Ред Бул, където работи и досега.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)