Стефан Стоев (АРА Моторспорт) със Силвър Кар ЕF10 бе най-бърз в днешните тренировки на планинско Шипка –Дамасцена, последен кръг от пистовия шампионат. Той постигна време 1:24,00, като бе с 0,890 сек. по-бърз от втория в класирането Любен Каменов (Каменов Рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 8.
Постижението на Стоев е рекорд на трасето с дължина 5100 км, тъй като миналата година най-бърз бе Каменов, но той бе извън класирането и с друго гориво. Трети стана действащият шампион Юлиян Телийски (Дунев Рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9.
По трасето към връх Шипка с дължина 5100 м в утрешното състезание се решават много от титлите, включително и тази в генералното класиране. На квалификациите стартираха 51 автомобила, които минаха през техническия преглед. Веднага Стоев, Каменов, Телийски и Христо Манолов дадоха своите страхотни времена и окупираха челните позиции. Тренировката за стартова позиция
Най-бърз в първия манш бе Стефан Стоев (АРА Моторспорт) със Силвър Кар ЕF10, който постигна 2:28,58 и изпревари с почти две секунди планинският специалист Любен Каменов (Каменов Рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 8, който не крие предпочитанията си към планинско „Шипка Дамасцена“. Трети остана все още действащият шампион Юлиян Телийски (Дунев Рейсинг) с Мицубиши Лансер Ево 9, който още в квалификациите започна битка с основния си конкурент Христо Манолов (Боила моторспрот) със същия автомобил.
Разликата между двамата е 3 т. в полза на Христо и двамата манша към „заветния връх“ Шипка ще решат притежателя на титлата. Четвърти се нареди Васко Въжаров (Джордан рейсинг) с Опел Астра, а топ 6 оформи пилотът на домакините, бързият младок Иван Влъчков (Дамасцена Алба) с Хонда Сивик, който изостана на 17,46 сек. от Стоев.
В този манш един от фаворити – Йордан Тодоров – Джордана (Джардан Рейсинг) със Ситроен Саксо стигна до финала, но получи повреда и не стартира в следващите два манша. Не такъв късмет имаше Петър Бакалов (Вромос) с Рено Клио, който претърпя лек инцидент, не стигна до финала и остана без време. Механиците му оправиха колата и той все пак на връх рождения си ден записа време в третото качване.
Във втория манш бе още по-напечено. Стефан Стоев отново бе най-бърз, но на по-малко от 2 десети след него или 0,19 сек. бе Каменов. Стоев подобри времето си и постигна 2:27,490 мин. Четвърти остана Телийски на 3,990 сек., а след него бе Христо Манолов. В топ 6 влязоха отново Въжаров и Влъчков. Всички пилоти подобриха времената си и то драстично. Стефан Георгиев (Ефко рейсинг) с Форд Ескорт гръмна турбо, но записа време, а и механиците му бързо го смениха. Така той стартира в третия манш и даде 10-о време.
Третият манш бе на най-добрите постижения. Стоев и Каменов бяха направо размазващи спрямо конкурентите си, като дадоха фантастичните си времена – 2:24,00 и 2:24,890. По-бързи бяха и Телийски, който остана на 6,7 сек., който стана 3-и, и 4-ия Въжаров – на 9,23 сек. Юли обаче така и не можа да слезе под 2:30 мин.
Иван Влъчков завърши 5-и и бе най-бързият в клас НС3. Христо Манолов получи повреда в регулатора за гориво и не стартира в третия манш. 7-и в общото класиране и първи в НС2 стана Ивелин Йотков (Грийн фокс рейсинг) с BMW E30. В клас НС4 най-бърз бе съотборникът му Александър Димитров – Пъчката със Ситроен Саксо.
В друг оспорван клас RC4 дуелът е между Динко Иванов (Старата Загора моторспорт) Със Ситроен с2 R2 и Димитър Божилов (Дунев рейсинг) със Ситроен Саксо. Разликата бе 1,3 сек. в полза на Динко. В RC5 най-бърз беше Валентин Георгиев (АРА Моторспорт) с Хонда Сивик.