Начало Избрани Стела за задното крило на MCL38: За нас е добра новина, че...

Стела за задното крило на MCL38: За нас е добра новина, че съперниците ни се разсейват с такива неща

320
0
Макларън MCL38
снимка, Макларън

Андреа Стела коментира сагата около задното крило на Макларън MCL38. Италианецът се зарадва, че някои съперници обръщат толкова много внимание на този елемент и се „разсейват“ прекалено много. Стела също така беше категоричен, че задното крило е напълно законно.

Задното крило на Макларън MCL38 предизвика големи дискусии през последната седмица. Нивото на огъване на този елемент по Гран при на Азербайджан привлече вниманието на конкурентните отбори. Според тях, Макларън разполага с така наречения „мини DRS“, който помага при движение на правите

По-рано тази седмица ФИА внимателно разгледа дизайна на задното крило на Макларън. Федерацията потвърди, че то отговаря на действащите правила и преминава всички статични тестове. Въпреки това ръководният орган поиска да бъдат направени промени по този елемент.

Според ФИА, нито един отбор не е подал официална жалба относно задното крило на Макларън. Федерацията посочи, че всяко крило се счита за съответстващо на правилата, ако отговаря на разрешените размери и тестовете за гъвкавост. На фона на всичко това Макларън потвърди в петък, че ще направи модификации. Тимът добави, че противоречивото задно крило едва ли ще бъде използвано преди Лас Вегас.

По-рано този уикенд Ландо Норис и Оскар Пиастри се изказаха в подкрепа на задното крило, използвано в Белгия, Италия и Азербайджан. Въпреки това някои като Хелмут Марко и Фредерик Васьор бяха недоволни от факта, че Макларън е успял да използва това крило в три старта и да печели предимство.

Вчера Макларън спечели квалификацията в Сингапур благодарение на Норис. Това накара Стела да омаловажи ефекта на това задно крило и да подчертае скоростта на автомобила

„Ефектът е абсолютно нулев. Мисля, че вчера го видяхме“, сподели Стела.  „За нас е добра новина, че съперниците ни се разсейват с такива неща. Това означава, че не се фокусират върху себе си. За нас такова нещо си е чисто предимство.“

„F1 е толкова маргинална игра. Тя е толкова сложна. Затова не спирам да повтарям на екипа си: „Съсредоточете се върху себе си“, продължи шефът на Макларън. „Когато виждам, че има толкова много внимание от страна на другите отбори, това означава, че те ще работят, ще правят анализи и ще говорят с ФИА. Те използват това време и енергия, за да преследват нещо, което според мен е диверсия. Така че това е добра новина за мен и целия тим на Макларън“, добави Стела.

Шефът на Макларън също беше категоричен, че задното крило от Баку е напълно законно.

„Крилото е законно. Всъщност при нас няма такава. Според мен това е просто една история. Изглежда, че всички търсят някакви истории.“

„Това е добре за нас и ни позволява да се съсредоточим върху себе си. Ние искаме да държим краката си са на земята, да продължаваме да предоставяме подобрения. Това е нещо, което продължаваме да правим. А след това го показваме и на пистата“, обясни Стела.

Макар да заявява, че крилото е законно, Макларън се е съгласил с ФИА да го промени, защото не е искал спорът да се разраства още повече. Тимът се надявал, че това ще накара ръководния орган да разгледа и някои компоненти на други отбори

„За нас извършването на промени е доста прозрачно. Можем спокойно да го направим, тъй като няма да има големи последствия от гледна точка на представянето“, каза Стела.

„Това също така ни даде възможност да [напомним] на ФИА, че ние също правим някои надлежни проверки по отношение на изучаването на други автомобили.“

„Не искаме да изразходваме толкова много енергия и време с журналистите и да се опитваме да създаваме големи истории. Ние просто казахме на ФИА какво според нас се случва. Вярваме и сме сигурни, че тя ще разговаря с другите отбори и ще се увери, че те ще отстранят собствените си проблеми. Да, те може да са по-малко видими, но определено съществуват“, завърши Андреа Стела.