Ориентираната към електрическо задвижване мултиенергийна конструкция е проектирана за пикапи и SUV модели с каросерия върху носеща рама.
STLA Frame е предназначена да бъде основа за пикапи, лекотоварни превозни средства и SUV модели на Stellantis. Първоначално ще се предлага с напълно електрическо задвижване (BEV) и с конфигурация с удължен пробег (REEV). В бъдеще ще може да се комбинира също с двигатели с вътрешно горене, хибридни и водородни системи.
Системата REEV, съчетава батерия, предни и задни модули за електрическо задвижване (EDM), бордов генератор и двигател с вътрешно горене. Тя позволява дълги пътувания с теглене или транспортиране на тежки товари, без това да се отразява на изминатото разстояние с едно зареждане. Високият въртящ момент на електрическия двигател подобрена динамиката и икономичността на автомобила.
Според Stellantis новата платформа STLA Frame постига най-добрия пробег в своя клас – до 1100 км при електрически превозни средства с удължен пробег (REEV) и до 800 км при автомобили с изцяло електрическо задвижване (BEV).
STLA Frame е способна да тегли товари до 6350 кг и има товароносимост до 1224 к.г. Същевременно тя демонстрира изключителна проходимост, включително преодоляване на водни препятствия с дълбочина до 61 см. Товна я прави подходяща за по-сложни терени.
STLA Frame предлага на клиентите ни водещи в своя клас пробег, товароносимост и теглителна способност за превозните средства от тип пикап и SUV, които могат да послужат за семейните пътувания или за бизнес цели. С напълно електрическо задвижване и системи с удължен пробег скоро ще предложим иновативни решения, премахващи съмненията относно преминаването към електромобили. Гордеем се с този инженерен шедьовър и очакваме с нетърпение да го видим реализиран в бъдещите модели на Jeep и Ram.
Карлос Таварес, изпълнителен директор на Stellantis
Здравина и икономичност чрез иновативна конструкция
STLA Frame е изработена от подобрена високоякостна стомана, което я прави едновременно по-лека и издръжлива. Централната секция е проектирана за разполагане на батерията, която е добре защитена от странични удари благодарение на подсилени греди на рамата. Аеродинамичен панел, обхващащ цялата дължина на платформата, допълнително намалява въздушното съпротивление и увеличава ефективността и пробега.
Платформата може да измине до 800 км при изцяло електрическо задвижване и до 1100 км при конфигурация с удължен пробег. Тя използва батерии с течно охлаждане и капацитет от 159 до над 200 кВтч. Освен това е съвместима с бъдещи технологии за съхранение на енергия, което гарантира нейната използваемост за години напред. Електрическите модули EDM с мощност до 250 кВт осигуряват задвижване на всички колела. Те ускоряват автомобила от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Различните окачвания, включително въздушното, предлагат оптимизиран комфорт при разнообразни пътни условия и натоварване.
Основни характеристики на STLA Frame
- Обща дължина: 5488 –5941 мм
- Широчина: 2062 – 2124 мм
- Междуосие: 3143 – 3690 мм
- Пътен просвет: 168 – 262 мм
- Максимален диаметър на гумите: 834 – 838 мм
Гъвкаво и двупосочно зареждане
При BEV конфигурации с 800 волта DC зареждане с мощност до 350 кВт осигурява за 10 минути160 км пробег. За същото време при REEV с 400-волтово DC зареждане с до 175 кВт се постига заряд за 80 км пробег. Също така платформата предлага двупосочно зареждане. То позволява на батерията да захранва други електрически устройства, включително домове, или да връща енергия в мрежата.
Уникален мултиенергиен подход
STLA Frame е третата от четирите глобални мултиенергийни платформи на Stellantis. Тя последва дебюта на STLA Medium през юли 2023 г. и STLA Large през януари 2024 г. Всички те са проектирани за дълъг жизнен цикъл чрез взаимозаменяемост на батерийни клетки, EDM модули, силови инвертори и софтуерни системи. Следвайки стратегическия си план Dare Forward 2030, Stellantis инвестира над 50 млрд. евро в електрификация. Целта е до 2030 г. да постигне 100% дял на продажбите на BEV леки автомобили в Европа. В САЩ делът на продажбите на BEV леки и лекотоварни автомобили трябва да достигне 50% в края на десетилетието.