Гюнтер Щайнер вярва, че всички отбори ще достигнат тавана на разходите през сезон 2023. Шефът на Хаас очаква дори неговият тим да се доближи до границата на харчовете през следващия сезон след като привлече нов титулярен спонсор.
Таванът за харчовете на отборите беше въведен през сезон 2021. Тази промяна принуди много от водещите екипи да намалят развитието на своите болиди, за да не се окажат в преразход. В крайна сметка Ред Бул беше един от двата отбори, които превишиха границата на разходите. Отборът от Милтън Кийнс получи наканите от ФИА. Освен парична глоба, федерацията намали с още 10 % времето, което Ред Бул може да прекара във въздушния тунел. В същото време отборът на Астън Мартин бе глобен с $450 000 заради процедурни нарушения.
За разлика от Ред Бул, Ферари или Мерцедес, по-малките отбори като Алфа Ромео и Хаас не разполагаха с достатъчно финансови ресурси, за да се доближат до разрешената граница на разходите. От друга страна, Щайнер очаква догодина това да се промени.
В края на 2020 г. Хаас на практика излезе в „творчески отпуск“ и не развива миналогодишния си автомобил. Американският отбор реши да вложи всичките си средства и ресурси в тазгодишния си болид VF-22. В крайна сметка това се оказа правилно решение, тъй като през 2022-ра екипът спечели солиден актив от точки, който е по-голям от този през последните три години.
„През 2020 г. на практика спряхме работа. След това през 2021 г. започнахме да изграждаме автомобила за тази година. Работата ни стартира още през януари. Сещате се, че не можете да имате екип от хора, които да работят перфектно и в хармония още от първия ден“, сподели Щайнер.
„Отне ни малко време докато всичко се нареди. Въпреки всичко в началото на годината все още бяхме доста силни“, добави шефът на Хаас.
За нещастие, плановете за развитие на Хаас бяха сериозно възпрепятствани и от загубата на бившия титулярен спонсор Уралкали. Екипът приключи работата си с компанията за калиеви торове малко след нахлуването на Русия в Украйна. Хаас също така се раздели и с Никита Мазепин, който е син на собственика на Уралкали. Това принуди собственика на отбора Джийн Хаас да поеме голяма част от финансовата издръжка.
„Не се представихме като другите отбори. Тази година беше толкова трудна не толкова заради парите, а по-скоро заради момента, в който започнахме да се подобряваме“, каза Щайнер.
„Просто имаше неща, които ни липсваха. Представянето ни беше нагоре-надолу. Освен това F1 е трудно място. Въпреки това разбрахме защо всичко се е развило по този начин.“
Благодарение на новия титулярен спонсор за сезон 2023, Щайнер очаква Хаас да изразходва почти същата сума пари, колкото тимове като Ферари и Мерцедес.
„Догодина ще достигнем бюджетния лимит. Сигурен съм, че можем да направим следващата стъпка, както в техническо отношение, така и като екип“, заяви Щайнер.
„Сега можем да правим това, което правят другите отбори. Смятам, че не само ние, но и всички останали ще се сблъскат с границата на разходите през следващата година. Тогава не става въпрос за пари, а за талант. Затова се надяваме, че имаме достатъчно таланти, за да продължим напред.“
Щайнер наскоро призна, че без границата на харчовете, неговият отбор най- вероятно щеше да фалира.
„Сезон 2020 беше много труден. Да ви кажа честно нямаше да се справим без въвеждането на тавана на бюджетите. Това е най-доброто нещо, което се е случвало в F1.“
„Но ако се замислите, това отне толкова много време, Това беше предложено отдавна и е честна игра за всеки, който е бил там“, завърши Гюнтер Щайнер.
Догодина Хаас ще разполага с изключително опитен пилотски състав. Американският екип запази Кевин Магнусен и се раздели с Мик Шумахер. На мястото на германеца дойде неговият сънародник Нико Хюлкенберг.
Our garage techs really are ‘stars’, aren’t they?! ⭐️😉#HaasF1 pic.twitter.com/8zoBUrN8d3
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 17, 2022