Прословутите вече „папая правила“ на Макларън бяха сериозно обсъждани в Азербайджан до квалификацията, в която Ландо Норис отпадна в Q1 и не се наложи изобщо в отбора да се терзаят трябва ли единият им пилот да пуска другия. Оскар Пиастри спечели надпреварата в Баку и се доближи в генералното класиране до пилотите пред себе си. Австралиецът е с актив от 222 точки срещу 313 за Макс Верстапен, 254 за съотборника му Норис и 235 за Шарл Льоклер. По време на състезанието обаче той пренебрегнал инструкция от рейс инженера си Том Сталард, и то точно преди да изпревари Льоклер.
Норис пък изпълни молбата от питуола да задържи Серхио Перес малко по-късно. Това породи въпроса дали ще има някакви промени в „папая правилата“ за следващите стартове. Още след Гран при на Унгария Мартин Брандъл се чудеше дали ако ситуацията бе обърната и Пиастри трябваше да върне лидерството на Норис, то австралиецът щеше да го направи. В Макларън уж решиха да подкрепят английския си пилот, но с доста условности и това бе посочено от Хелмут Марко като положително за Ред Бул и Макс Верстапен.
„Да устоявам на натиска толкова дълго по време на състезанието бе невероятно трудно. В първия стинт Шарл се измъкна доста комфортно. Мислех, че в най-добрия случай ще сме втори“, коментира Пиастри.
„Дори Чеко (Серхио Перес – б.р.) ме държеше под напрежение, а виждах, че и Карлос [Сайнц] бе много бърз в края на средния стинт. Видях възможност – или половин възможност – след спирането в пита и знаех, че трябва да се опитам да я използвам. Бях наясно също така, че да взема лидерството е само една от задачите, защото в началото нямах усещането, че сме най-бързи. Карането на чиста писта доста помогна“, продължи австралиецът.
„Стана ми малко жал за рейс инженера ми, защото в първия стинт опитах да пазя гумите и напълно ги съсипах. Той ми каза по радиото: „Хайде да не правим така повече“, а аз тотално го пренебрегнах в следващата обиколка и изпреварих. Според мен да стоя зад Шарл и да чакам гумите му да се износят не бе добър вариант и нямаше да се случи. Сметнах, че така само ще бетонираме второто място“, посочи Пиастри
„В първата част от състезанието имах подобна възможност, мисля някъде около втора-трета обиколка. Бях в DRS, но не използвах възможността. До края на правата си мислех, че може би трябваше да направя някои неща по-различно. Затова като получих подобен шанс след пита просто трябваше да го използвам. Нямаше да съм тук, ако не го бях сторил. Не мисля, че щеше да има друга възможност. А Шарл бе страшно честен. Беше високорискова маневра, но бе необходима, за да опитам да спечеля. Не бях особено ентусиазиран от перспективата да съм втори“, каза още Пиастри.
Норис първоначално отговори в надпреварата, че не може да задържи Перес, но от питуола му казаха, че им трябва само обиколка. След финала английският пилот на Макларън отново отбеляза случилото се в квалификацията. В самия отбор бяха убедени, че маршал на пистата е допуснал грешка със знамената и говориха с ФИА по въпроса.
„Отборът не го съобщи (по радиото), защото се появи в последния момент. Проверихме си данните и наистина излиза като жълт флаг. Затова разговаряхме с ФИА защо се случи, тъй като предупредителното знаме не е необходимо, когато на пистата, и то извън състезателната траектория, има просто бавен болид. Всички се опитват да свършат максимално добра работа. Според правилата тази ситуация не трябваше да се случва. Платихме цената, но не се отказваме“, коментира шефът на Макларън в F1 Андреа Стела.
View this post on Instagram