Макс Верстапен има договор с Ред Бул до 2028 г. и колкото пъти стане дума за бъдещето му, повтаря, че ще продължи да се състезава за отбора, с който постигна всички успехи досега през кариерата си. Вече в продължение на година обаче се говори дали нидерландецът ще е част от екипа от Милтън Кийнс до края на контракта си. Хелмут Марко неколкократно потвърди, че споразумението включва клаузи за представяне. Не бе уточнено какви точно са условията, но се предполага, че дават възможност на Верстапен да си тръгне от Ред Бул при определени обстоятелства. Вероятно най-важното е свързано с темпото на колата и дали му дава възможност да се бори за победи и за шампионата.
През голяма част от 2024 г. се говореше, че Тото Волф се опитва да привлече Верстапен в Мерцедес. През зимата се появи слух, че от Астън Мартин са готови да му дадат 1 милиард паунда, за да го привлекат при тях. И между другото се споменава и Ферари, макар и не в близко бъдеще.
В момента пилоти на Скудерията са Шарл Льоклер и Люис Хамилтън. Състезателят от Монако започва седмия си сезон с тима от Маранело. Привличането на седемкратния световен шампион пък бе една от най-големите истории на 2024 г. След като години наред се говореше, че Хамилтън може да отиде във Ферари, кажи-речи никой не вярваше, че това ще се случи. Последният слух обаче се оказа истина и англичанинът облече червения овърол.
Хамилтън е поредният многократен световен шампион, който отива във Ферари. Фактът, че Верстапен спечели миналата година четвърта F1 титла в кариерата си, го включва в един особено ексклузивен клуб. А статистиката сочи, че всички поне четирикратни Гран при шампиони в един или друг момент са карали за Ферари. С изключение на Верстапен – засега
Been said before but all the drivers in F1 history with 4+ championships have now driven for Ferrari at some point in their careers … except Max Verstappen.
Schumacher (1996-2006)
Hamilton (2025-)
Fangio (1956)
Prost (1990-1991)
Vettel (2015-2020)
Verstappen pic.twitter.com/Y7xgHEKkfN
— Daniel Valente
(@F1GuyDan) February 20, 2025
Във Формула 1 има шестима пилоти, които са спечелили по време на Гран при кариерите си 4 или повече титли. Точно с 4 са Верстапен (2021, 2022, 2023 и 2024 г.), Ален Прост (1985, 1986, 1989 и 1993 г.) и Себастиан Фетел (2010, 2011, 2012 и 2013 г.). Хуан Мануел Фанджо има 5 (1951, 1954, 1955, 1956 и 1957 г.). Хамилтън (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 и 2020 г.) и Михаел Шумахер (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 и 2004 г.) са с по 7.
Двама от петимата многократни шампиони са печелили титла с Ферари. Фанджо взима четвъртата си корона със Скудерията – през сезон 1956. Това е и единствената година, която аржентинецът изкарва в Маранело. Михаел Шумахер печели най-големите си успехи с италианския тим. Германецът взима пет поредни титли с Ферари.
Прост кара за Скудерията през 1990 и 1991 г. Фетел е част от тима от Маранело от 2015 до 2020 г. И двамата не взимат титла с Ферари. Хамилтън току-що започна работа с екипа.
Така Верстапен е единственият поне четирикратен световен шампион, който не е карал за Ферари. Приказките за бъдещето му междувременно не спират. Последно Герхард Бергер коментира, че ако болидът на Ред Бул не дава шанс на Макс да се бори в първенството, пилотът ще се замисли дали да кара още за този отбор.
„Верстапен несъмнено е най-добрият пилот в момента. Но преди този най-добър пилот бе в най-силния отбор. Сега ще е особено интересно да се наблюдава дали от Ред Бул са оправили колата или на Макс пак ще му е трудно да се бори за победи. Ако се случи второто, ще трябва да се замисли това ли е тимът, за който иска да кара“, посочи Бергер.