Себастиан Фетел обясни, че стратегия с едно спиране в бокса за смяна на гуми не е била опция за екипа на Ферари в Гран при на Испания. Германецът се движеше на 2-а позиция, като изпревари Ботас след старта и задържа мястото си след първите стопове.
След това обаче 24 обиколки преди финала направи втори стоп за гуми медиум и се върна 4-и. До финала той дори не успя да доближи достатъчно 3-ия Верстапен, който бе със сериозно повредено предно крило.
„Нямаше опция пред нас да останем с тези гуми до финала, каза Фетел, който единствен от пилотите в топ 8 направи 2 спирания в бокса. – Износвахме гумите по-бързо от останалите. Изглежда грешно решение, но гледайки нещата отвътре, смятам, че направихме правилното нещо.”
За това състезание дебелината на повърхностния слой на гумите на Пирели бе намалена с 0.4 милиметра, за да могат те да бъдат загрявани по-лесно. Това доведе и до намаляването на тяхната контактна площ. Същото ще важи и за стартовете на Силвърстоун и Пол Рикар. Запитан дали тази промяна е имала негативен ефект върху Ферари, Фетел отговори:
„Гумите се промениха за това състезание. Трудно е да се каже дали това ни повлия негативно и какво щеше да е положението без промяната. Но може би това повлия повече на нас спрямо другите. Трябва да погледнем новите гуми и да ги разберем.”