Honda разширява линията на Civic Type R с два допълнителни варианта в лицето на Limited Edition и Sport Line. На базата на стандартния Type R GT, всеки от двата нови модела предлага различни стил и динамика.
Със специалното издание Civic Type R Limited Edition, Honda разкрива най-екстремната версия на световно признатия високоскоростен хечбек. Създаден като най-чистата квинтесенция на Type R до днес, лимитираното издание е с олекотени компоненти, подобрена динамика и уникален стил.
Другото ново попълнение в гамата на Type R е Sport Line. Той се отличава с нисък заден спойлер, 19-инчови лети джанти и черен интериор. Очакваме версията Sport Line да дебютира в края на лятото в България.
Стилово освежаване и някои подобрения за Type R
Всички модели във все по-разширяващата се гама на Civic Type R, включваща и Type R GT, получават редица стилови подобрения. Предната броня е с по-изгладен дизайн, докато по-ниските рамки на фаровете против мъгла са с нова симетрична форма. Напълно е променен дизайнът на LED фаровете и дневните светлини, като новия светлинен подпис допълва изчистеният стил, който съвсем скоро ще видим и при гамата на Civic 2020.
Нови, по-широки въздухозаборници и по-тънки ребра на радиаторната решетка осигуряват с около 10 градуса подобрено охлаждане на двигателя при по-агресивно управление (примерно на писта), аеродинамиката също е във възход. Окачването за Civic Type R 2020 е подготвено за едно по-директно управление. Адаптивните амортисьори се нагаждат още по-бързо към пътните условия благодарение на настройките на софтуера.
Усъвършенствана е спирачната система, като е оптимизирана устойчивостта на материалите към прегряване, а самият спирачен педал реагира още по-бързо и ходът му до началото на спирането е намален с 15 мм. Като цяло масата на предната спирачна система е намаляла с 2,5 кг.
Улеснено е управлението на функциите на инфоразвлекателната система и климатика, като това важи за всички модели Civic. Добавени са и физически бутони и циферблати. Новият волан, облицован с Alcantara®, е допълнен от скоростен лост с капковидна топка, подобна на тази при предишните модели Type R. Тя включва и 90 г вътрешна противотежест, което допълнително подобрява усещането за прецизност. Новост за 2020-а година е допълнителният Active Sound Control (ASC) с индивидуални настройки за различните режими. Той работи чрез аудиосистема от високоговорители, които допълват звука на двигателя. Така песента на мотора става по-агресивна при режимите Sport и +R, и по-рафинирана при ускоряване при включен Comfort.
Въвеждането на Honda LogR
За първи път в автомобил Honda е монтиран новият performance datalogger. Известна като Honda LogR, тази нова система комбинира бордовия компютър на горещия хечбек и неговите сензори с приложение на смартфон, което ще помогне на шофьорите да следят и записват редица скоростни параметри, помага да се подобрят шофьорските умения с помощта на специален алгоритъм.
Три са основните функции на Honda LogR: следене на показателите (Performance Monitor), Log Mode и Auto Score Mode (автоматичен резултат). Първата е да подава към дисплея в колата информация за автомобила, докато приложението функционира, втората е да записва времената на обиколките на писта, а третата – да поддържа всекидневен мониторинг на спирането, ускоряването, завиването и шофиранията по права линия, на базата на който генерира оценка на алгоритъма на равномерното и плавно управление.
Когато е свързан с приложението чрез смартфон, централният дисплей на Type R показва така наречения режим Performance Monitor, позволяващ на шофьора да следи поведението на автомобила в реално време, включително и позицията на скоростния лост, охлаждането и температурата на маслото, атмосферното налягане и температурата на всмукания от двигателя въздух. Шофьорът може да избира между графиката G-Meter, включваща ускоряване, спиране и др., или 3D, при която информацията се показва в стил „птичи поглед“. Допълнително аудиодисплеят показва и избрания режим (Comfort, Sport или +R).
Log Mode използва GPS, за да следи и локализира автомобила, а сензорите на Type R събират данни за поведението му. Auto Score оперира винаги, когато се ползва приложението. Освен това записва всички постижения и ги свързва с функцията GPS, за да покаже подобрението на шофьорските умения.
Honda Civic Type R Sport Line – по-дискретният спортист
Ново попълнение в гамата на Civic Type R за 2020 г. е версията Sport Line, запазила горещия дух на базовия модел, но отличаваща се от него по по-дискретния аеродинамичен пакет, ниската позиция на задния спойлер, заменил високото „крило“. Другата му отличителна черта са сивите ивици, които опасват автомобила в ниската му част.
Civic Type R GT и Type R Sport Line ще бъдат налични и в новия син цвят Racing Blue. Джантите са 19-инчови от алуминиева сплав и са обути в гуми Michelin Pilot Sports 4S с по-мека странична стена, което подобрява комфорта по време на път, намалява шума, вибрациите и подобрява здравината.
Интериорът си остава спортен – черни седалки с висока странична поддръжка, допълнени от новия капковиден дизайн на топката на скоростния лост и волана, облицован с алкантара. Мотивът с червените шевове продължава да бъде актуален в целия интериор, включително и панелите на вратите.
Както и стандартния Civic Type R, версията Sport Line е оборудвана с пълната гама системи за безопасност. Новият вариант е също с инфоразвлекателна система със 7-инчов инфоразвлекателната система с DAB radio, Apple CarPlay и Android Auto.
Honda Civic Type R Limited Edition – само 100 бройки и с 47 кг по-лек
Призванието на лимитираната серия на Type R e да бъде най-динамичният хечбек с предно предаване. С новите олекотени детайли, фокусирания върху шофьора интериор, това е най-екстремната версия на емблематичния Civic Type R, която Honda e правила някога. От нея ще бъдат произведени едва 100 бройки за Европа. Версията се отличава с 20-цолови джанти BBS с гуми Michelin Cup 2, създадени за състезателни писти и обикновени пътища. Модифицираните амортисьори подобряват калибрирането на новата комбинация от гуми.
В духа на „екстровертния“ си характер тази версия ще бъде предлагане в нов ексклузивен цвят – Sunlight Yellow. Нововъведение за лимитираната серия е и черната хромирана емблема за задната част на автомобила. При Civic Type R Limited Edition покривът и страничните огледала ще са изпълнени в контрастен лъскав черен цвят, както и отворите на капака. Дръзката цветова комбинация подчертава спортното наследство на марката.
Интериорът на лимитираната серия красноречиво демонстрира, че спортът е в кръвта на Honda – червени спортни седалки и волан от алкантара в същия цвят, допълнени от новия характерен капковиден дизайн на топката на скоростния лост. Всеки произведен екземпляр ще бъде отбелязан с табелка с уникален номер от 1 до 100.
В духа на състезателната си природа Honda Civic Type R Limited Edition е без инфоразвлекателна система и без климатик. Допълнително тегло е спестено и от шумоизолацията в покрива. Колата тежи общо 47 кг по-малко.
За разлика от други ориентирани към пистите спортни хечбеци, лимитираната серия на Civic запазва задните си седалки и си остава автомобил, подходящ за всекидневна употреба. Двигателят е познатият ни 2,0-литров VTEC Turbo. Максималната мощност остава непроменена – 320 к.с. при 6500 об/мин, а максимумът на въртящия момент е от 400 Нм е възможен в диапазона от 2500 до 4500 об/мин. Спринтът от място от 0 до 100 км/ч отнема 5,7 сек.