Начало Автомобилни новини Трицилиндровият PureTech 1,2 турбо на PSA стана „Двигател на годината“

Трицилиндровият PureTech 1,2 турбо на PSA стана „Двигател на годината“

127
0

На 18-ите награди „Двигател на годината“ в Щутгарт международно жури от журналисти присъди приза „Двигател на годината“ за 2017 г. на 1,2-литровия трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор PureTech на PSA Group в категорията от 1 л до 1,4 литра.

Избирането му за „Двигател на годината“ за трета поредна година потвърждава търговския успех на този агрегат, който е наличен с мощност 110 к.с. и 130 к.с. (PureTech 110 S&S и PureTech 130 S&S).  С над 850 000 броя, вече произведени в заводите Française de Mécanique в Дуврен (Франция) и в Сянян (Китай) от лансирането му през 2014 г., този двигател ще се произвежда и в завода в Тремери (Франция) от края на 2017 г., за да се посрещне увеличеното търсене и да се удвои производственият капацитет на този двигател във Франция. Годишното производство ще надхвърли 1 милион броя до 2019 г. 1,2-литровият PureTech във версиите със 110 к.с. и 130 к.с. се използва в над 90 модела в 70 държави. През 2017 г. той допринася за търговския успех на новите продукти на PSA Group, като новия SUV Peugeot 3008, избран за Автомобил на годината за 2017. На европейския пазар модулното семейство на 1,2-литровия трицилиндров Puretech представлява една трета от всички бензинови и дизелови двигатели на PSA Group.

Признат от пазара заради удоволствието при шофиране, което предлага дори при най-ниски обороти, 1,2-литровият PureTech продължава да се усъвършенства и ще се възползва от значителни подобрения преди края на 2017 г. с увеличена динамика и намален разход на гориво (до 4%). Въведе се филтър за твърди частици (GPF- Gasoline Particulate Filter) за намаляване на емисиите частици с над 75% за посрещане на изискванията на бъдещите стандарти, които ще влязат в сила от 2020 г. в Европа и Китай. Оптимизирана бе икономичността, благодарение на промените в циклите на изгаряне и впръскване на горивото под налягане 250 бара. Намали се механичното триене и се въведе нов турбокомпресор. С по-компактния размер на двигателя се оптимизиране аеродинамиката (ползи по отношение на SCx).