Новият Toyota Auris определено е атрактивен и доста по-различен от предшественика си и като екстериор, и като интериор. Много по-различни са и двигателите на автомобила. През миналия месец успяхме да тестваме новият Toyota Auris с цялата обновена двигателна гама.
Точно новите агрегати са забележителни при автомобила. Те вече са адаптирани в съответствие със стандарта за емисии Евро 6. На първо място трябва да отбележим изцяло новият 1,2-литров турбо двигател с директно впръскване. Той определено е по-добър от стария бензинов 1,6 л, независимо че отстъпва по мощност – 116 вместо 132 коня. На тези 116 к.с. въртящият момент е 185 Нм, което позволява на Auris да спринтира за 10,1 сек. от 0 до 100 км/ч и вдига максималната скорост до 200 км/ч. Средният разход е 4,8 литра. Най-интересното е, че този двигател пробвахме с CVT трансмисия, която се оказа много подходяща и по нищо не отстъпва на механичната. Дори двигателят със CVT е по-икономичен, поне според производителя.
Двулитровият турбо дизелов мотор също е заменен с 1,6-литров двигател, генериращ 112 к.с. и 270 Нм. Той е познат от BMW и ускорява Auris за 10,5 секунди от 0 до 100 км / ч. Максималната скорост е 190 км/ч, а средният разход на гориво – 4,2 л. Този мотор като че ли е най много пасва Auris, ако някой иска да реализира икономии и пътува дълго. Познатият 1,4-литров D-4D дизелов мотор е изцяло ревизиран. Той е 90 к.с. и 205 Нм, ускорението е за 12,5 сек. от 0 до 100 км/ч и достига максимална скорост от 180 км/ч., а разходът на гориво е 4,0 л. Този двигател обаче го нямаше по-време на теста, тъй като домакините бяха акцентирали върху новите агрегати.
Съвсем различно е поведението на Auris Hybrid. Както е известно, Toyota са пионери по продажби на автомобили с хибридни двигатели, но лично мое мнение е, че новият хибриден Auris ми стана някак по-симпатичен спрямо класиката Prius. Причината е, че в Auris се усеща повече динамиката, компактността. Двигателят с вътрешно горене е 1,8 л и мощност от 99 к.с., а максималният въртящ момент е 144 Нм при 4000 об/мин. Мощността на цялата хибридна система е 136 к.с. Разходът от 3,5 л. на 100 км също е впечатляващ. Електромоторът е с максимална мощност 60 кВт, максималният въртящ момент е 207 Нм. Батерията е никел-метал хидридна. Auris Hybrid определено е автомобил за града. Там той е най-икономичен, защото може да се придвижва при ниска скорост изцяло на електричество. Трябва да отдадем заслуженото и на отличната работа на предавателната кутия е-CVT.
Автомобилът залага и на нова платформа, която редуцира общото тегло на колата с до 40 кг в зависимост от модификацията. Структурата обаче има с 10% по-висока степен на усукване. Освен това просвета и центъра на тежестта на колата са по-ниски, което гарантира по-добро пътно поведение. Размерите на новото поколение Auris са: дължина 4275 мм, широчина 1760 мм, височина 1460 мм и междуосие 2600 мм, като моделът е пораснал с 30 мм на дължина, но е по-нисък с 55 мм. Обемът на багажника е 380 л.
Промените в интериора са видими. В салона са използвани нови материали, променено е оформлението на арматурното табло със сензорни елементи, 7-инчов тъчскрийн и нов 4,2-инчов TFT цветен дисплей. Модифицирани са окачването и кормилната система, оптимизирани са комфортът на управлението и обратната връзка. Значително е намален нивото на шум в купето.
Новото в Auris е и пакетът Toyota Safety Sense, който обединява системата Pre-Collision и асистента за поддържане на пътното платно. Нови са и асистентите за дълги светлини и разпознаване на пътните знаци. Системата включва радарно-камерна система за следене ситуацията на пътя с асистент за внезапно спиране при екстремни условия, асистент за напускане на лентата за движение, автоматична смяна на режима къси-дълги светлини, система за разпознаване на пътни знаци (RSA).