Team Peugeot TotalEnergies отпразнува края на сезона в WEC с подиум в 8-те часа на Бахрейн. Френският отбор се качи на почетната стълбичка благодарение на прототип №93 с екипаж Жан-Ерик Верн/Лоик Дювал/Нико Мюлер. Сега фокусът на Team Peugeot TotalEnergies вече се насочва изцяло към следващата кампания в световния шампионат за издръжливост.
Екипажът с №93 на Team Peugeot TotalEnergies потегли от 18-о място на стартовата решетка. След зрелищна битка беше спечелено третото място в 8-те часа на Бахрейн. Така Team Peugeot TotalEnergies постига най-добрия си резултат за сезона и завършва шести в шампионата на производителите
Съвсем очаквано, Team Peugeot TotalEnergies вече пренасочи фокуса си към подготовката за сезон 13 на световния шампионат по издръжливост на ФИА Той трябва да започне в Катар на 28 февруари 2025 г.
Какво зрелищно състезание! След като стартира от по-задна позиция на стартовата решетка, след като най-доброто му време в квалификацията беше отменено, Пежо 9X8 №93 направи зашеметяващо завръщане в състезанието, за да завърши на подиума на 8-те часа на Бахрейн. Първоначално прототипът на Team Peugeot TotalEnergies финишира на четвърто място. Няколко часа по-късно един от съперниците беше наказан заради неспазване на квотите за гуми. Така великолепният резултат на Пежо бе потвърден след финала на състезанието. Той възнаграждава невероятната издръжливост и упоритост, показана от Team Peugeot TotalEnergies през този сезон.
Автомобилът Пежо 9Х8 2024 доминираше в първата и третата свободна тренировка благодарение на усилията на Пол ди Реста и Жан-Ерик Верн. За съжаление, екипът не успя да пренесе това темпо в квалификациите.
Започвайки съответно на 15-та и 18-та позиция в стартовата решетка на 8-те часа на Бахрейн, прототипите на Пежо с номера 93 и 94 постепенно се изкачиха нагоре в класирането. Това се случи благодарение на впечатляващите представяния на Щофел Вандоорн и Микел Йенсен в пламтящата жега на в Сахир. Състезанието започна в 14:00 часа местно време при температури на въздуха от над 30 градуса, докато тези на асфалта бяха 45.
Пилотите на Team Peugeot TotalEnergies успяха да се справят перфектно с износването на гумите при дългите стинтове на горещата и силно абразивна писта. Това означаваше, че можеха да се възползват от свежи гуми на Мишлен в заключителните етапи на състезанието. Тази стратегия се отплати с третото място в генералното класиране за Пежо №93. Междувременно Пежо №94 спря до пистата заради технически проблем около два часа преди финала
„Все още трябва да проучим какво се е объркало“, коментира Оливие Янсони, технически директор на Пежо Спорт. „Разочарован съм от отпадането на автомобил №94. И двете ни коли направиха добро състезание. Избрахме същата стратегия за гуми като във Фуджи, т.е. да запазим свежи комплекти до края на състезанието. Това отново даде резултат. Искам да кажа едно голям браво на целия отбор.“
„Въпреки че се дължи на решение на стюардите, завършването на сезона на подиума е значително постижение в този изключително конкурентен шампионат. Жалко е, че времето не позволи на Team Peugeot TotalEnergies да се наслади напълно на радостта от церемонията по награждаването на подиума“, коментира Жан-Марк Фино.
„Започнахме сезона при трудни условия с кола, която постепенно намери своя ритъм. Ние никога не се предаваме и сме доволни, че завършваме сезона с положителен резултат. Той който бележи непрекъснат напредък към по-последователни резултати в челните позиции“, добави вицепрезидентът на Стелантис Моторспорт.
Пилотите на Team Peugeot TotalEnergies също споделиха впечатленията си от финалния кръг за сезон 2024 в Бахрейн
„Беше трудно състезание, но в крайна сметка успяхме да осигурим превъзходен резултат. Започнахме отзад на решетката, защото нашите квалификационни времена бяха отменени. Въпреки това успяхме да направим зашеметяващо завръщане, за да завършим на подиума“, сподели Нико Мюлер.
„Различните стратегии за гуми на нашите съперници бяха малко трудни за анализиране. Нашият подход работи много добре. Завършването на подиума е абсолютно невероятно, въпреки че е малко тъжно, че не успяхме да отпразнуваме резултата на подиума с всички емоции, които биха означавали за отбора. Момчетата работиха толкова усилено, за да стигнат до тук и съм толкова доволен от резултата. Мисля, че всеки член на отбора заслужава този трофей“, добави пилотът на Team Peugeot TotalEnergies. Това беше последното участие на Мюлер с френския отбор.
„Последният ми престой беше наистина труден, защото беше доста трудно на пистата с периодите на виртуална и реална кола за сигурност. Отборът имаше страхотна стратегия за гумите, заради което успяхме да ги запазим свежи за заключителните етапи на състезанието. Не очаквахме да завършим на подиума в онази вечер, така че благодаря на целия екип“, коментира Йенсен.
„Стратегията за гумите беше централна в дискусиите този уикенд. Имахме много добър състезателен пакет, въпреки че се появиха технически проблеми към края на състезанието. Беше трудна година, но завършихме с приповдигнато настроение. Вече работим за шампионата догодина и ще се върнем по-силни“, заяви Пол ди Реста.
🏆 Every podium finish is worth celebrating, no exceptions.
Congrats Team!#PEUGEOT9X8 #WEC #8hBahrain pic.twitter.com/utMVjmeT3q— Peugeot Sport (@peugeotsport) November 3, 2024