Начало Други Team Peugeot TotalEnergies с награда за ниско въглеродно въздействие след последното състезание...

Team Peugeot TotalEnergies с награда за ниско въглеродно въздействие след последното състезание в Бахрейн

127
0
Team Peugeot TotalEnergies
снимка, Пежо

Церемонията по награждаването на Световния шампионат по издръжливост на ФИА закри сезон 2023 в Бахрейн. Team Peugeot TotalEnergies спечели наградата “FIA WEC DHL Sustainability Endurance Award”, възнаграждавайки екипа за усилията му да декарбонизира своите дейности.

В рамките на плана „Dare Forward“, Stellantis Group определи стратегия за намаляване на своите емисии на парникови газове с въглеродно неутрална цел до 2038 г. Същевременно технологичната лаборатория на Stellantis Motorsport създаде програма за декарбонизация. Ръководителят на проекта на Team Peugeot TotalEnergies идентифицира няколко стълба на действие в четири основни области за намаляване на емисиите на парникови газове и подобряване на отпечатъка върху околната среда. Тези четири области са: производство на автомобили и части, логистика, пилоти, екип и ангажираност на служителите.

Като част от наградата „Low-Impact Carbon Award“, Team Peugeot TotalEnergies се фокусира върху три от четирите предизвикателства, предложени от ACO. Това са измерване на въглеродния отпечатък, по-ниско и по-екологично потребление. Накрая тимът на Peugeot TotalEnergies си постави за цел да се ангажира значително с намаляване на емисиите до 2030 г.

Stellantis Motorsport работи в тясно сътрудничество със своите партньори TotalEnergies и Capgemini, експерти в своята област. Например, използването на възобновяемо гориво TotalEnergies позволи да се спестят повече от 66% от емисиите. Инженерите вече са обучени да интегрират принципите на екодизайна в своята работа и оптимизират използването на екологично чисти материали. По отношение на логистиката екипът работи в партньорство с организаторите на шампионата, за да има по-екологичен подход.

Част от действията, изпълнявани от 2022 г. насам, са свързани с насърчаване на използването на морски транспорт, намаляване на теглото на превозваните части и автомобили. Тук се включва още оптимизиране и намаляване на пътуванията на отбора за тестови и състезателни уикенди. За да могат всички служители да работят за постигането на тази цел, във фабриката са организирани специални семинари. Така ще се обсъдят причините и последствията от изменението на климата. Всички човешки действия и събития водят до емисии на парникови газове, Автомобилният спорт в сравнение с други спортове, е доста напреднал в тази област. Той разработва нови технологии за по-свободна и екологична мобилност.

Stellantis Motorsport  е с глобална политика за по-устойчив спорт и прави дори повече, от изискванията на регламентите. Това е голямо предизвикателство за обществото и първата стъпка ще бъде получаването на три звезди по програмата за екологична акредитация на ФИА до края на 2023 г.

„Много сме горди, че спечелихме наградата за нисковъглеродно въздействие. Ние приветстваме тези нови инициативи на ACO и FIA WEC, които търсят решения за по-устойчив спорт. Тази награда възнаграждава цялата работа, извършена от екипите на Team Peugeot TotalEnergies и Stellantis Motorsport. Също така искаме да благодарим на екипите на Capgemini Invent, които са до нас всеки ден, за да работят по тази актуална тема“, сподели програмният мениджър на Stellantis Motorsport Клеър Магнант.

Стартирахме този проект, за да намалим нашия въглероден отпечатък през 2022 г. Оттогава насам сме идентифицирали няколко плана за действие за намаляване на нашите емисии на парникови газове. Всички екипи са включени в този проект, от научноизследователска и развойна дейност. Нека да започнем от отдела за покупки и стигнем до човешките ресурси логистиката, както и разбира се всички наши състезателни екипи. Това е основен проблем и всички сме ангажирани с него.“

Миналия уикенд Team Peugeot TotalEnergies се включи във финалния кръг за сезон 2023 в WEC- 8 часа на Бахрейн. Двата прототипа завършиха съответно на осма и девета позиция. Осмото място бе заето от Пежо №93 с екипаж Лоик Дювал/Густаво Менезес/Нико Мюлер, а зад него остана Пежо №94 с пилоти Жан Ерик Верн/Микел Йенсен/Пол ди Реста.

Верн и Дювал започнаха добре надпреварата в Бахрейн, като избегнаха инцидентите отпред и се изкачиха с няколко позиции. След първия завой Верн беше на пета позиция, а Дювал-осми. После Йенсен и Ди Реста поеха управлението на прототип #93, а Менезес и Мюлер на #94. Всички пилоти на Peugeot Sport проведоха консистентно състезание, без никакви грешки

Изборът на гумите беше едно от най-трудните предизвикателства в това състезание, заради температурите на пистата, които постоянно се променяха през деня и нощта. Въпреки липсата на потенциал на тази писта, която е с много тесни завои, и двете машини PEUGEOT 9X8 затвърдиха своята надеждност. Екипът показа още веднъж своята ефективност. В края на 8-часовото състезание Йенсен бе зад волана на PEUGEOT 9X8 финишира на 9-та позиция. В същото време Густаво Менезез, за когото това бе последното състезание с Team Peugeot TotalEnergies, завърши 8-ми. След предизвикателен сезон 2023, целият екип вече е фокусиран върху сезон 2024. Ще има много работа, за да може екипът да се върне по-силен през следващия сезон в клас Hypercar който обещава да бъде още по-конкурентен.

„Това 8-часово състезание протече сравнително нормално,  без кола за сигурност и без много атракция, което е малко разочароващо. Най-важни бяха резултатите и състезателните представяния на автомобилите. Заемахме различни позиции, за съжаление не челни, но като цяло това и очаквахме. От друга страна, ние не направихме никакви грешки, което е положително. Отборът също така показа голяма ефективност по време на питстоповете“, каза техническият директор на Peugeot Sport Оливие Жансон.

„Беше труден уикенд и тежко състезание. Всичко зависеше от избора на гумите. Всъщност нямахме достатъчно добро представяне. Мисля, все още имаме да учим доста. Открихме и опитахме някои неща по време на състезанието, което е положително“, коментира Йенсен.

„Като цяло имах добър ден на пистата. Демонстрирахме напредък в сравнение със свободните тренировки, което означава, че се движим в правилна посока. Нямахме проблеми и с двете коли, което е положително“, обясни Дювал.