Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Техническият директор на Мерцедес е получил ултиматум, че ще бъде сменен ако...

Техническият директор на Мерцедес е получил ултиматум, че ще бъде сменен ако новостите за F1 W14 не проработят

6781
0
Майк Елиът, Мерцедес
Майк Елиът; снимка: Мерцедес

Началото на сезон 2023 във Формула 1 бе особено тежко за Мерцедес и доведе дотам, че Тото Волф постави под въпрос използването на настоящата концепция на колата на тима. Шефът на екипа от Бракли нарече Гран при на Бахрейн „един от най-лошите дни“ на тима в спорта. Нико Розберг изрази предположение, че в Мерцедес не разбират F1 W14. На теория концепцията е страхотна, но на практика повече от година ръководеният от Майк Елиът технически екип не успява да я накара да проработи. Това е довело до ултиматум към него, че ако планираните новости за болида в следващите надпревари не донесат напредък, ще бъде сменен.

Самият Елиът заедно с екипа си работи по нова конструкция.

„Миналата година имахме големи проблеми с подскачането, но през зимата решихме много от тях. Започнахме предсезонните тестове с усещането, че разполагаме с по-добра кола. Смятаме, че не сме извлекли най-доброто от болида. Още го опознаваме“, отбеляза Елиът.

„Имаме нова конструкция в развитие. Тя няма да е същата като на други отбори, но и ще е различна от настоящата. Просто ще е друга. Новите кутии за радиаторите са част от планираното развитие на F1 W14“, допълни техническият директор на Мерцедес

„Създаването и производството на нови части отнема време. Трябва да сменим и някои елементи, които не се виждат с просто око, за да може да сглобим конструкцията. Промененият болид ще дебютира на писта възможно най-скоро.“

Нико Розберг каза по-рано, че смяната само на кутиите за радиаторите няма да проработи. Хелмут Марко коментира, че не вижда как Мерцедес може да се развива агресивно при наличието на бюджетни ограничения. Предполага се, че за осемкратните световни шампиони е вариант да пожертват част или целия сезон 2023, за да направят изцяло нова кола за 2024 г.

Майк Елиът започва кариерата си във Формула 1 през 2000 г. в Макларън. През 2008 г. отива в Рено преди да се присъедини към Мерцедес през 2012-та като шеф на аеродинамичния отдел в Бракли. През 2017 г. замести Джеф Уилис на поста технологичен директор. От 2021-ва е технически директор на Мерцедес в F1 на мястото на Джеймс Алисън. През последните дни се разпространява слух за връщане на Алисън в Мерцедес. Той бе консултант на екипа за известно време миналата година. Засега информацията за негово връщане в отбора остава непотвърдена.