Спад от 10% в телевизионната аудитория на Формула 1 отчете официалният доклад на Global Media Report за гледаемостта на спорта на малкия екран.
Данните сочат, че зрителите на Гран при са намалели с 50 милиона души – до 450 милиона през миналия сезон. В отделни държави има леко повишение на гледаемостта, което обаче остава на заден план на фона на общия спад. Така от 515 млн. през 2011-та зрителите падат на съвсем малко над 500 млн. преди две години до новото си най-ниско ниво от години насам.
В родината на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел например тв-аудиторията се е свила с 8,7%. Най-големият пазар на F1 от гледна точка на зрители – Бразилия – намалението е с почти 10% (от 85,6 млн. през 2012 г. на 77,2 млн. през 2013-та). Във Франция наблюдаващите F1 са паднали на 10 млн. (от 27 млн.). В Китай, където в началото на 2013-та бе отчетен над 30% спад на телевизионната аудитория, минусът е още по-голям: 1% пазарен дял и едва 1 млн. зрители.
В три страни е записано увеличение. Две от тях са Великобритания (+1,7% до 29,1 млн.) и Италия (+2,9% до 35,8 млн.). В тях прякото излъчване на целия шампионат е по платените канали на Скай, като половината надпревари се дават по обществените ВВС и Рай Уно. Ръст записват и в САЩ, където състезанията се дават по NBC и NBC Sport – увеличението е 18% до 11,4 млн. души.
В увода си към доклада управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун посочва, че спадът не е неочакван:
– Далеч не конкурентната среда на последните няколко кръга и фактът, че шампионатът бе решен преди стартовете в САЩ и Бразилия – събития, често допринасящи със сериозна публика – имаха предвидимо влияние. Цялостният ефект бе увеличен, като се има предвид, че календарът бе със състезание по-къс през 2013 г.
Подробности относно гледаемостта на спорта ще може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (168).