Уникален малшанс в последният етап за първия състезателен ден остави българският пилот Тодор Славов на второ място за Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост. Предната дясна гума на състезателното Рено Клио R3 не е издържала при лек удар в стърчащ бордюр и причинява загубата на близо минута за Славов.
Екипажът на Булбет Рали Тим започна внимателно състезанието и даде второ време в супер-специалния етап „Злин“, който се провежда по улиците на едноименния град. Славов и Филипов изостанаха с 13,9 секунди от лидера Стефано Албертини (Италия, Рено Клио R3).
В сутрешните отсечки обаче Тодор Славов наложи страхотно темпо и започна да печели отсечка след отсечка. Още до средата на първият състезателен ден, Тодор бе излязъл на първото място с аванс от 0,7 секунди пред Албертини и 3:40,7 минути пред Рок Търк (Словения, Пежо 207 R3T).
При второто минаване на отсечките Тодор Славов и Добромир Филипов продължиха със страхотно темпо и етап преди края водеха с над 37 секунди на Албертини и бяха еднолични лидери от всички автомобили с предно предаване в ралито.
„За съжаление в последния етап закачихме един бордюр и гумата не издържа. Наложи се да караме така до финала на етапа, защото ако бяхме спрели щяхме да загубим много повече време. Сега разликата с Албертини е 9 секунди и ще направим всичко възможно утре да си върнем това, което му подарихме на „Семетин“. Колата се държи добре и сме уверени в нашите възможности“ – обясни какво се е случило Тодор Славов.
Другият български екипаж в състезанието Екатерина Стратиева и Еди Сивов завършиха деня на 80-то място в генералното класиране.
В общото подреждане на рали „Барум“ водач е пилотът на Шкода Ян Копецки. Чехът има аванс от 19,7 пред съотборника си и лидер в IRC Юхо Ханинен. Тоталната доминация на Шкода в състезанието се затвърждава от третото място за Фреди Лоикс, който също управлява Фабия С2000.
Утре състезателите ще трябва да изминат 6 скоростни отсечки. Общата дължина на етапите е 115,09.