Тойота спечели състезанието „6 часа на Монца“, пети кръг от тазгодишния сезон в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Японският производител грабна победата на италианското трасе благодарение на прототип №7 с екипаж Майк Конуей/Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес. Второто място на Монца бе за Ферари AF Corse №50 с пилоти Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Третото място бе заето от Пежо №93 с екипаж Пол Ди Реста/Микел Йенсен/Жан-Ерик Верн.
The #7 Toyota wins the 6 Hours of Monza
#WEC #6HMonza | @TGR_WEC pic.twitter.com/0Bh6s1flcb
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
Тойота №7 спечели вчерашната квалификация на пистата „Монца“. Японският хиперавтомобил спечели състезанията в Себринг и Спа, но отпадна от 24-те часа на Льо Ман. Този уикенд Тойота получи по-малко баласт от ФИА, докато от Ферари бяха натоварени заради триумфа в Льо Ман.
Пежо №93 поведе след летящия старт в Монца. Френският прототип търсеше първи подиум откакто се присъедини към WEC в средата на миналогодишния сезон. Второто място бе за Тойота №7. Зад тях се движеха Ферари №50, Пежо №94 и Порше Пенске №5. По-назад бяха останалите прототиши на Порше Пенске, както и тези на Гликенхаус, Кадилак и Floyd Vanwall, който се движеше твърдо на последното място
We’re back to green in Monza!
Straight into a change of the lead, as the #93 Peugeot overtakes the #7 Toyota!#WEC #6HMonza pic.twitter.com/qTaji1oSgo
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
Тойота №7 и Ферари №50 успяха да се откъснат напред с напредване на състезанието „6 часа на Монца“. По-назад имаше оспорвана битка, в която участваха другото Ферари AF Corse и прототипи на Порше, Кадилак и Гликенхаус. Същевременно Пежо №94 заемаше последното място след като прекара известно време в бокса заради технически проблеми.
Около 4 часа преди края имаше период на кола за сигурност. Причината за това бе инцидент между два прототипа от клас LMP2. За щастие състезателите бяха добре след тежката катастрофа.
SAFETY CAR
Safety car is out again as the #10 Vector Sport ends up in the barrier at Turn 7 after contact with the #9 Prema Racing.#WEC #6HMonza pic.twitter.com/S1Z7tZ9c5s
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
Тойота №7 и Ферари AF Corse №50 си размениха няколко пъти водачеството във втория етап от надпреварата на Монца. Зад тях се движеха Пежо №94, Порше Пенске №5 и Тойота №8. Автомобилът на японците получи няколко наказания, заради които загуби позиции.
Вторият период на сейфти кар бе заради инцидент между Richard Mille AF Corse Ферари №80 от клас GTE Am и прототип №22 на Юнайтед Аутоспорт от LMP2. Това доведе до ново забавяне на състезанието на Монца и възможност за спиране в бокса без загуба на толкова много време.
The #83 Richard Mille AF Corse & #22 United Autosports collide in Turn 7. Both cars are back on track.#WEC #6HMonza pic.twitter.com/6iMioIyXup
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
Тойота №7 запази първото място след втория рестарт на 6-те часа на Монца. Зад японците се намираха двата прототипа на Ферари AF Corse, както и Порше Пенске №5 и Пежо №93. В дъното бяха другото Пежо и прототипа на Floyd Vanwall Racing. В останалите категории също имаше оспорвана битка за победата.
A great fight for the lead in LMGTE AM.
#WEC #6HMonza pic.twitter.com/rLuIYcL5Dh
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
Тойота №7 в крайна сметка успя да запази първото място до развяването на карирания флаг в Монца. Автомобилът записа трети успех от началото на сезон 2023 в WEC. Втори и трети завършиха Ферари AF Corse №50 и Пежо №93. Френският производител се качи за първи път на подиума откакто се присъедини към WEC точно преди година
After 200 laps, it is the #7 Toyota that crosses the line first to win the 6 Hours of Monza
#WEC #6HMonza @TGR_WEC pic.twitter.com/AcMgaseUh2
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023
На четвърто място остана Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Петото място бе заето от Порше Пенске №5 с пилоти Дейн Камерън/Фредерик Маковиецки/Михаел Кристенсен. Зад тях останаха победителите от Льо Ман Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо с Ферари AF Corse №51. Следващите две места се заеха Порше Пенске №6 с пилоти Андре Лотерер/Кевин Естре/Лорънс Вантор, Гликенхаус №708 с екипаж Ромейн Дюма/Оливие Пла/Натаниел Бертон. Последните две позиции в челната десетка бяха за Jota Порше №38 с Антонио Феликс да Коща/Уил Стивънс/Йе Ифей и Кадилак №2 с екипаж Алекс Лин/Ричард Уестбрук/Ърл Бамбър.
Three manufacturers in the top 3
Full Hypercar race results
#WEC #6HMonza pic.twitter.com/hyQuA0nIIF
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 9, 2023