Начало Други Тойота №8 спечели 90-тото издание на 24-те часа на Льо Ман

Тойота №8 спечели 90-тото издание на 24-те часа на Льо Ман

883
0
Тойота №8 24 часа на Льо Ман
снимка, Тойота

Тойота №8 спечели юбилейното 90-то издание на 24-те часа на Льо Ман. Хиперавтомобилът на японския производител бе с екипаж Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли. Второто място бе за Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес/Майк Конуей. Подиумът в класа на хиперавтомобилите бе допълнен от Гликенхаус №709. Той бе каран от Райън Брискоу/Ричард Уестбрук/Франк Майло и финишира пет обиколки зад водещите машини на Тойота.

Японският производител така и не бе сериозно застрашен от двамата си съперници в областта на хиперавтомобилите в лицето на Гликенхаус и Алпин. Така Тойота изкара едно сравнително чисто състезание за двата екипажа на GR010 Hybrid.

Единствената сериозна драма, която сполетя Тойота се случи малко преди 16-часовия пробег. Тогава Хосе Мария Лопес спря на пистата с автомобил 7. Аржентинецът трябваше да извърши пълен цикъл на захранване на предната хибридна система, за да потегли отново, губейки една обиколка в този процес.

Хиперавтомобилът на Лопес, Конуей и Кобаяши успя да се върне в челото на обиколката. В първите две трети от 24-те часа на Льо Ман двете коли си разменяха водачеството, преди №8 да оглави класирането и да натрупа преднина.

Единственият проблем по пътя към победата на Тойота 8 беше малко по-бавната смяна на Буеми с Хартли в предпоследния час. В крайна сметка бившият пилот на Торо Росо в F1 спечели победата с крайна разлика от 2.01.222 мин. пред Лопес с машина 7.

Това е четвърта победа на Льо Ман за Буеми и трета за Хартли. По този начин двамата са най-успешните пилоти на легендарното трасе от своите страни по отношение записани успехи. Това бе и първа победа за новия пилот на Тойота в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC) Рио Хиракава. Той стана петият пилот от Япония, спечелил легендарното състезание.

Четвъртото място бе за втория автомобил на Гликенхаус с екипаж Ромейн Дюма/Оливие Пла/Пипо Дерани. Единственият автомобил Алпин A480 LMP1 имаше катастрофално състезание, съпътствано от технически проблеми. В резултат на това прототипът, управляван от Никола Лапиер, Матю Ваксивиер и Андре Неграо, завърши извън топ 20 в генералното класиране и бе затворен с 18 тура.

Отборът на Jota спечели убедителна победа в клас LMP2, която изглеждаше доста лесна още в началото на състезанието.

Автомобилът Oreca 07-Gibson  38, управляван от Антонио Феликс да Коща, Роберто Гонзалес и Уил Стивънс, пое лидерството след първия тур от спиранията в бокса. След това почти не се отклоняваше от пътя. В един момент бе натрупана преднина от една обиколка пред останалите участници.

Катастрофата на 31 WRT на Робин Фрaйнс рано сутринтапредизвика единствения период на автомобил за сигурност в състезанието. По този начин прототип  38 се забави в края на затворения бокс. Това беше единственото нещастие, което сполетя отбора.

В крайна сметка Стивънс донесе първата победа на JOTA в класа от 2017 г. насам с аванс от 2 мин. и 21 сек. пред автомобила на Prema Oreca 9. Той бе с екипаж Роберт Кубица/Луи Делетраз и Лоренцо Коломбо, който също се радваше на до голяма степен безпроблемна надпревара в Льо Ман.

Последното място на подиума отново бе за прототип на Jota №28, пилотиран от Ед Джоунс, Джонатан Абърдейн и Оливър Расмусен. Той остана с една обиколка по-назад.

Битката за последната победа в клас GTE Pro в Льо Ман се разви в полза на Порше, тъй като фаворитите от квалификацията Корвет Рейсинг претърпяха двойно отпадане с автомобили номер 63 и 64.

Победата на легендарното френско трасе отиде при Порше №91 с екипаж Джанмария Бруни/Ричард Лиц/Фредерик Маковиецки. Второто място бе за AF Корсе Ферари №51 на Джеймс Каладо/Алесандро Пиер Гуиди/Даниел Сера. Третата позиция беше заета от Ферари №52 с екипаж Антонио Фуоко/Давиде Ригон/Мигел Молина.

Астън Мартин спечели отличието в дивизията GTE Am. Бен Кийтинг от TF Sport си отмъсти за дисквалификацията през 2019 г. Американецът споделяше британския автомобил заедно с Марко Сьоренсен и Енрике Чавес.

На втора позиция завърши ранният лидер в Льо Ман Порше №79 на WeatherTech Racing. Неговият екипаж бе Тoмас Мерил/Жулиен Андлауер/Купър Макнийл. Подиумът бе допълнен от отбора на NorthWest Астън Мартин в състав Ники Тийм/Пол Дала Лана/Дейвид Питард. Те финишираха на една обиколка зад водещия автомобил.