Начало Други Тойота показа новата версия на GR010 Hybrid

Тойота показа новата версия на GR010 Hybrid

181
0
Тойота GR010 Hybrid
снимка, Тойота

Тойота показа новата версия на GR010 Hybrid. Японският производител възнамерява да защити титлите си в класа на хиперавтомобилите през сезон 2023 в световния шампионат за издръжливост (WEC).

Промените в новия прототип Тойота GR010 Hybrid за сезон 2023 в WEC са съсредоточени върху управляемостта, обслужването и надеждността. Това бе потвърдено от техническия директор на Тойота Европа Паскал Васлон

Аеродинамичните промени по автомобила включват нови пикиращи плоскости в предната част, както и накрайници на задното крило.

Ревизиите на шасито имат за цел да създадат по-последователен състезателен автомобил в рамките на правилника. Това поставя строги ограничения върху аеродинамичната ефективност.

„Използвайки факта, че аеродинамичните показатели не са много трудни за постигане, ние опитахме да ги направим възможно най-постоянни“, каза Васлон.

„Не сме работили върху чистата аеродинамична ефективност, а върху начините да подпомогнем управляемостта на новия хиперавтомобил на Тойота.“

Тойота GR010 е претърпял и значителни промени в охлаждането на спирачките. Следователно така ще се увеличи лекотата на регулиране по време на състезанията.

„В рамките на една балансирана категория един от елементите, свързани със състезателната техника, е възможността за обслужване на автомобила“, обясни Васлон.

„През последните два сезона понякога се затруднявахме да регулираме охлаждането на спирачките. Това отнемаше много време да се запълни или да се отвори охладителният канал.“

„Тук преминахме към различно разположение на охладителния канал. Сега можем да добавяме или премахваме заготовки много лесно. Подобренията в надеждността на двигателя са направени във всички негови области и включват много малки промени.“

„Проблемът бе свързан с електронния блок за управление (ECU), който изискваше Тойота GR010 да се подлага на пълно нулиране докато е в покой. Сега се надявам той вече да е напълно решен.

Теглото на Тойота GR010 е сведено до минималните 1040 кг за прототипите в клас LMH  със задвижване на четирите колела

Васлон заяви, че по-голямата част от икономиите са направени „в задната част на задвижващия агрегат“. Разбира се, той така и не разкри колко точно е било теглото на прототипа през 2022 или 2023 г.

„През 2022 г. Toyota се състезаваше с тегло между 1070 кг и 1053 кг съгласно Баланса за ефективност (BoP).

Накрая Васлон каза, в Тойота е искала да бъде подготвена за движението в BoP през тази година. Тогава в шампионата се присъединят новите прототипи LMDh на Порше и Кадилак, както и машината 499P на Ферари.

„Не знаем какъв ще бъде нашият BoP. Ние просто искахме да можем да се движим с минимално тегло в случай че това се наложи. Ето защо беше важно да се доближим до 1040 кг, дори ако понякога може да се наложи да носим баласт“, завърши техническият директор на Тойота.

Сезон 2023 в WEC ще започне в Себринг на 17 март. Тойота ще има нелесната задача да се изправи срещу Пежо, Порше, Кадилак, Ферари, Гликенхаус и Vanwall Racing. Японският производител отново ще разчита на своите два прототипа. Шампионският автомобил №8 е с екипаж Себастиен Буеми/Рио Хиракава/Брендън Хартли, докато №7 ще бъде управляван от Камуи Кобаяши/Хосе Мария Лопес/Майк Конуей.