Тойота спечели 8-те часа на Бахрейн. Състезанието се проведе в края на миналата седмица. Победител стана прототип №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Благодарение на този успех Тойота защити титлата при производителите. Второто място отиде за Порше Пенске №5 с пилоти Мат Кембъл/Михаел Кристенсен/Фредерик Маковецки. Последното място на подиума беше за Пежо №93 с пилоти Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен/Нико Мюлер.
YOUR.MANUFACTURERS.
CHAMPION.#WEC #8HBahrain #Toyota pic.twitter.com/5eLAiFhELz— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Бахрейн беше домакин на финалния осми кръг за сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на добре познатата писта в Сахир с дължина 5.412 км и беше с дължина от 8 часа. Именно тук щеше да се реши кой ще стане шампион при пилоти и производители в категориите Hypercar и LMGT3
Вижте тази публикация в Instagram.
Времето преди началото на 8-те часа в Бахрейн беше сухо, топло и без вероятност за валежи. С напредване на състезанието щеше да става по-хладно заради залязване на слънцето и включването на прожекторите по трасето.
Formation laps: underway! IT IS TIME.
Watch live on https://t.co/B3OAfJ9by7#WEC #8HBahrain pic.twitter.com/V4GGlsselL
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Тойота №8 поведе след летящия старт в Бахрейн. На второ място беше Ферари AF Corse №51, следвано от Тойота №7, Протон Порше №99, БМВ М WRT №20, Jota Порше №12, Ферари AF Corse №50 и Порше Пенске №6. В дъното беше единственият прототип на Ламборгини, както и тези на Пежо.
The LAST RACE of the season is GREEN!!
LET’S GO RACING!
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu.
#WEC #8HBahrain #Rolex pic.twitter.com/SavT45xYdX— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Драмите в Бахрейн започнаха 20 минути след началото на състезанието. Тогава водещият прототип на Тойота се завъртя на първи завой и загуби няколко места. Това позволи на Ферари AF Corse №51 да поведе колоната, следвано от втората машина на Тойота. Интересен двубой водеха два от клиентските прототипа на Порше.
Toyota #8 spins and loses the race lead! 😩
Tough luck for Buemi just 20 minutes into the race.
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #8HBahrain pic.twitter.com/TUgqadX7TQ
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Ферари AF Corse №51 водеше след първите два часа от надпреварата в Бахрейн. Второ място се държеше от Порше Пенске №5, следвано от Jota Порше №12. Вторият заводски хиперкар на Ферари водеше оспорвана битка с този на Ламборгини. Тойота №8 се движеше на четвърто място след завъртането, следвана от машините на БМВ М WRT. Прототипите на Алпин и Пежо бяха извън топ 10, както и този на Кадилак.
Lamborghini and Ferrari cutting it fine. 😅
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu.
#WEC #8HBahrain @IronLynx_ @FerrariHypercar pic.twitter.com/oVrUX8mNXY— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Ферари AF Corse №51 продължи да води след преполовяването на 8-те часа на Бахрейн. Скудерията търсеше трети успех от началото на сезона и първи на пистата в Сахир. Тойота №8 успя да навакса изоставането и се движеше на второ място, следвана от две машини на Порше. Междувременно БМВ М WRT №20 беше в бокса заради проблеми с двигателя, докато тази с №15 се движеше в челната петица.
Hypercar standings update for the season finale ⬇️
Watch LIVE on https://t.co/IPZa0nvsLu. #WEC #8HBahrain pic.twitter.com/dRcN4vuAsG
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Драмите в Бахрейн продължиха 2 часа преди финала, след като Тойота №7 се оттегли заради технически проблем. Това сериозни намали шансовете японците да станат шампион при производителите. Пежо №94 също се оттегли заради повреда. Същевременно Тойота №8 водеше пред Ферари AF Corse №51 и Порше Пенске №5
Toyota #7 has retired from the race.
This will be utterly heartbreaking for the crew. 😔
#WEC #8HBahrain @TGR_WEC pic.twitter.com/lTomcib5QX— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Около 40 мин. преди финала Тойота №8 изпревари Порше Пенске №5 и поведе в класирането при производителите. Третото място се държеше от Ферари №51, докато №50 изостана след контакт с едната машина на Алпин.
This is it: WINNER TAKES ALL❗️
Toyota and Porsche are neck and neck for the Manufacturers’ World Championship!!
Whoever wins the race will take the title. 😱
Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu.#WEC #8HBahrain pic.twitter.com/QtYgFlbcTp
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Тойота в крайна сметка грабна победата в 8-те часа на Бахрейн и защити титлата при производителите. Японците обаче бяха детронирани от Порше в класирането при пилотите. Там шампиони станаха Андре Лотерер/Кевин Естре/Лорънс Вантор с прототип №5. Това беше последният старт за Лотерер за заводския тим на Порше в WEC.
PORSCHE N.6 DRIVERS ARE CHAMPIONS OF THE WORLD.
Kévin Estre
André Lotterer
Laurens Vanthoor #WEC #8HBahrain #Porsche pic.twitter.com/C4PNDCOYy9— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 2, 2024
Втората и третата позиция в надпреварата бяха заети от Порше Пенске №5 и Пежо №94. На четвърта позиция беше Алпин №35 с пилоти Фернинанд Хабсбург/Пол-Луп Шатен/Жул Гунон. На пето място финишира БМВ М WRT №15 с екипаж Дрис Вантор/Марко Витман/Рафаеле Марчиело. Следващите две места в класирането в Бахрейн бяха за Кадилак №2 с екипаж Ърл Бамбър/Алекс Лин/Себастиен Бурде и Jota Порше №38 с пилоти Фил Хенсън/Дженсън Бътън/Оливър Расмусен. В топ 10 влязоха още победителите от Остин AF Corse №83 с екипаж Роберт Кубица/Робърт Шварцман/Йе Ифей, Алпин №36 каран от Шарл Милези/Мик Шумахер/Матю Ваксивиер и новите световни шампиони Порше Пенске №6. Ферари AF Corse №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо финишира на второ място. Няколко часа по-късно обаче те бяха наказани заради надвишаване на броя на комплектите гуми, използвани по време на рейс уикенда. Така Скудерията се смъкна до 14-то място.
Вижте тази публикация в Instagram.