Начало Избрани Тойота води в 24-те часа на Льо Ман след наказание на водещото...

Тойота води в 24-те часа на Льо Ман след наказание на водещото Ферари, дъжд прекъсна екшъна на трасето за повече от три часа

432
0
Тойота №8
снимка, Георги Тодоров

Тойота №8 поведе колоната след началото на втората половина от 24-те часа на Льо Ман. Японският производител се възползва от грешките на своите съперници и наказанието на водещия прототип на Ферари с №83. На второ място се движеше Порше Пенске №6, следвано от Ферари AF Corse №50. Състезанието беше компрометирано заради пороен дъжд, който се изля пред нощните часове. Лошите метеорологични условия в Льо Ман принудиха състезателите да се движат зад сейфти кар повече от 4 часа.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА). Надпреварата в перлата в короната на WEC, създаден през 2012 г. Домакин на събитието е пистата „Льо Ман Сарт“ с дължина от 13.626 км и разположена в северната част на Франция

Състезанието в Льо Ман започна без сериозни инциденти. Малко след края на първия час заваля лек дъжд, който накара някои пилоти да спрат в бокса за мокри гуми. Това обаче се оказа грешно решение, тъй като пистата не беше достатъчно наводнена.

AF Corse №83 водеше след първите 6 от общо 24 часа в Льо Ман. Клиентският прототип на Ферари нямаше сериозни проблеми и се придвижи напред благодарение на страхотното каране на Роберт Кубица. В челото бяха още Порше Пенске №6, Ферари AF Corse №51 и Тойота №8. Имаше и няколко инцидента на пистата от различните класове, включително БМВ М WRT №20

Драмите в 24-те часа на Льо Ман продължиха в нощните часове. На пистата бяха развети жълти флагове заради инцидент на Iron Lynx Ламборгини №60 от GT класа. За щастие пилотът се отърва без сериозни наранявания.

Инциденти имаше и в категорията на хиперавтомобилите. Водещият прототип AF Corse №83 имаше контакт с БМВ М WRT №15. В резултат на това машината на германците се озова в предпазните ограждения.  Пилотът на жълтия прототип на Ферари Роберт Кубица получи наказание и загуби първото място. Така начело застана Тойота №8. Същевременно на пистата в Льо Ман се появи кола за сигурност.

Състезанието в Льо Ман се оказа изключително трудно за Алпин. Френският производител загуби и двата си прототипа за кратък период от време заради проблеми с двигателя.

В малките часове на пистата започна да вали силен дъжд. Това предизвика поява на кола за сигурност, която остана няколко часа. Тойота №8 продължаваше да води пред Порше Пенске №6 и Тойота №7. Следващите две места бяха заети от Ферари AF Corse №50 и AF Corse №87. На шеста позиция се движеше Jota Порше №38. В топ 10 влизаха Кадилак №3, Ферари AF Corse №51, Кадилак №2 и Порше Пенске №5. В дъното на колоната се намираха машините на Пежо, Ламборгини Iron Lynx №63, Isotta Fraschini №11 и Протон Порше №99.

В клас LMP2 водеше прототип №183 на AF Corse. Някои от другите екипи имаха сериозни проблеми и участваха в инциденти. При категорията LMGT3 водачеството се държеше от Порше №92 на Manthey PureRxcing. Един от претендентите за победата WRT БМВ отпадна след инцидент на Ахмад Ал Харти в нощните часове.

Около 8 часа преди края състезанието в Льо Ман беше рестартирано. Тойота №8 поведе на мокрото трасе пред Порше Пенске №6 и Ферари AF Corse №50. Развръзката на надпреварата тепърва ставаше все по-сложна.