Тойота Моторспорт постигна рекорд на легендарното трасе Нюрбургринг Нордшлайфе (20,8 км) с автомобила TMG EV P002 с електрическо задвижване. Зад волана бе пилотът Йохен Крумбах, който направи обиколка на пистата за 7:22.329 мин.
Това постижение е с 25 секунди по-добро от даденото миналия август пак от Тойота. Успехът е втори за компанията тази година след рекорда й при изкачването на Пайкс Пийк в Колорадо (САЩ). И в Германия бе използвана иновативната технология на японската фирма за зареждане на батериите.
TMG DC Quick Charger е разработен в сътрудничество с Шнайдер Електрик и идеята му е да се справи със зареждането на електрически състезателен автомобил на места, където достъпът до конвенционални източници на енергия е затруднен. При използването на тази технология освен това не се отделят вредни емисии.
– От рекорда ни на Нюрбургринг миналата година работехме по електрическото задвижване, за да увеличим мощността и да подобрим останалите работни процеси на автомобила – коментира генералният мениджър на TMG (електричество и електроника) Лудвиг Целер. – Пайкс Пийк бе ясна илюстрация на подобренията, които направихме и които приложихме при бягането на Нюрбургринг. Постижението обаче ни кара да се гордеем не само със задвижването, а и с DC Quick Charger, тъй като благодарение на него зареждането не бе проблем въпреки отдалеченото ни местоположение. Този аспект на евентуални надпревари с електрически автомобили не е обсъждан подробно, но е от огромно значение. Такъв тип коли трябва да се зареждат и това се превръща в истинско предизвикателство при липсата на подходяща инфраструктура на пистата. Ние сме намерили решение и благодарение на него автомобилът може да се зарежда на практика във всяка една част на света. Заедно с TMG EV P002 това е значителна крачка напред към електрическия моторспорт.