Във връзка с предстоящата домашна надпревара на Ферари на пистата Монца от отбора решиха да публикуват допълнителна информация, свързана с тяхната история на италианското трасе. В рубриката „Топ 10 Монца” Ферари подрежда 10-те най-значими състезания за отбора на пистата. Под номер 8 от Маранело избраха да поставят Гран при на Италия през 1996 г., спечелена от Михаел Шумахер.
Сезон 1996 е първата година на тогава двукратния световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер в отбора на Ферари. През последните години в онзи момент Скудерията не разполага с най-добрите коли. Преди идването на Шумахер последният пилот на Ферари, станал световен шампион, е Джоди Шектър през 1979 г., а последната спечелена конструкторска титла за отбора е през 1983 г. Ферари F310 за 1996 г. също не е от най-надеждните автомобили. През тази година Еди Ървайн има повече отпадания отколкото завършени състезания, а Шумахер не финишира 6 пъти заради повреди в колата, но все пак германецът печели три победи през този сезон – в Испания, Белгия и Италия – и се качва още 5 пъти на подиума.
„Всичко се обърна на Спа. С чудесна победа на Михаел на пистата, която бе като втори дом за него. Въпреки че, както се случи в Испания по-рано през сезона, намесата на външни сили изигра решителна роля в Белгия. Друга победа, третата за сезона, дойде на Монца. В интерес на истината, дори на домашното състезание на Скудерията, няколко инцидента бяха от полза за Михаел. Но пилотът на Ферари свърши добра работа без да прави ни най-малка грешка, докато не по-малко от 8 негови съперници минаха през гумените конуси от вътрешната страна на шиканите (които тогава са били поставени зад бордюрите, за да попречат на състезателите да пресичат шиканите, б.а.). Жан Алези (пилот на Ферари от 1991 до 1995 г., б.а.), все още любимец на феновете, водеше с Бенетон-Рено, колата, която отведе Михаел до титлата му предишната година. Ферари-то беше определено по-бързо на права линия, но не достатъчно в завоите, така че всичко щеше да се реши в спиранията в бокса.
– Имахме много гориво в колата, но аз наистина се надявах Жан да има по-малко от мен, защото до този момент той не бе направил и най-малка грешка – каза Михаел.
В 30 обиколка французинът влезе в бокса, а германецът, с чиста писта пред себе си, натисна газта и обиколките му, преди да влезе в бокса за зареждане на гориво и смяна на гуми, и след това бяха изключителни. След като изоставаше с шест десети, Михаел водеше с 5 секунди пред Алези. От този момент нататък пилотът на Ферари трябваше просто да контролира ситуацията, но както няколко пъти се е случвало през кариерата му, той направи грешка и удари небезизвестните гумени конуси, което можеше да му струва победата. Но Бог или съдбата – вие избирате – бяха на негова страна в този ден и той се отърва без повреда, печелейки първата си победа на Монца.
– Никога не съм виждал толкова много емоция сред феновете – каза той на пресконференцията. – Това е като колективна лудост, която може да се наблюдава само в Италия. Това е фантастично. На подиума настръхнах: феновете очакваха толкова дълго този резултат и го заслужават.” – описват този емоционален момент за отбора и италианските тифози от Ферари.
Скудерията се класира на второ място при конструкторите през 1996 г., Шумахер става трети при пилотите, а Ървайн е десети в крайното класиране.