Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Топ 3 екипите преди квалификацията

Топ 3 екипите преди квалификацията

64
0

Най-силните три отбора във Формула 1 понастоящем – Ферари, Макларън и BMW Заубер – демонстрираха във вчерашните свободни тренировки колко сериозна борба ще се води и днес в квалификацията, и утре в надпреварата за Гран при на Канада. Разликите помежду им бяха показателни за възможностите на всеки от отборите и въпреки някои проблеми на моменти, всички са убедени, че ще се справят още по-добре в официалната тренировка за място на стартовата решетка.
Фелипе Маса (Ферари), който бе най-бърз в първата свободна сесия, спря следобед на пистата с повреда. В Скудерията не установиха моментално какъв е проблемът, като не се и разтревожиха особено от случилото се.
Колата ми претърпя някаква повреда: последователно всички системи спряха да работят и ми се наложи да спра на пистата. Това обаче няма да ни струва нищо, тъй като имаме достатъчно информация. Днес разбрахме, че [представянето] е много близко между нас и съперниците ни – обясни бразилецът.
Световният шампион за 2007 г. Кими Райконен също бе доволен от автомобила си през първия ден, след като вече заяви, че е убеден в добрата скорост на колата.
Болидът бе добре балансиран още от сутринта и според мен целта ни спокойно могат да са първите места и в останалата част от уикенда. Сравнението показа, че няма много голяма разлика в поведението на двата типа гуми на Бриджстоун – допълни финландецът.
Люис Хамилтън даде най-доброто време във втората сесия на пистата Жил Вилньов, където миналата година с чудесно представяне спечели първия си успех в Гран при. Английският пилот на Макларън с удоволствие си спомня щастливите моменти от тогава и се надява те да се повторят.
Страхотно е да се върна в Монреал, където спечелих първата победа в кариерата си преди година. Следобед подобрявахме автомобила с всеки изминал тур – сподели Хамилтън относно подготовката си за тазгодишния старт в Монреал.
Съотборникът му Хейки Ковалайнен призна, че не е намерил оптимален баланс на колата си, след като работи най-вече по укротяването нервността на задната част:
Все още обаче не мога да атакувам максимално. Все пак решихме големите проблеми и мисля, че ще сме в много по-добра форма на квалификацията – каза още той.
Екипът на BMW от своя страна вървеше наистина великолепно в първите сесии и пилотите биваха измествани от челни позиция едва в края на тренировките. Както обикновено отборът работи най-вече по реглажи за състезанието в неделя и техническият директор Вили Рампф бе доволен от липсата на каквито и да било главоболия. Полякът Роберт Кубица допълни, че в тима са изпробвали много различни настройки.
Нивото на механично сцепление обаче все още е твърде ниско, заради което автомобилът е доста нервен. Въпреки това успяхме да направим и сравнението на типовете гуми и имаме наистина добра база – каза още Кубица.
Ник Хайдфелд имаше някои оплаквания по време на сесиите относно баланса на автомобила си, но постепенно го настрои по-добре. Немският състезател се движеше близо до колегата си. Той харесва наистина много канадското трасе и има шанс да опровергае критиците си, които от известно време упорито повтарят, че не се справя на ниво този сезон.