Начало Автомобилни новини Toyota Supra A90 Final Edition и Lightweight Evo

Toyota Supra A90 Final Edition и Lightweight Evo

743
0
Toyota Supra A90 Final Edition

Toyota пуска на пазара двата специални модела A90 Final Edition и Lightweight Evo, базирани на GR Supra. И в двата случая се предлагат промени в окачването и визията. Само едното от специалните издания разполага с по-голяма мощност на двигателя.

Какво е бъдещето на Toyota GR Supra? Още миналата година се появиха слухове, че през 2025 г. спортният автомобил може да бъде заменен от електрически наследник. Действително наскоро производителят (макар и неясно, в аниме филмче) обяви шестото поколение на Supra. Днес обаче е много съмнително, че то ще е чисто електрическо – като се има предвид глобалният отлив от електрическите автомобили. Не е ясно и кога ще се появи. Сега японската компания заяви: „Toyota ще продължи да разработва GR Supra и в бъдеще въз основа на опита си в моторните спортове.“

Това звучи така, сякаш сегашното поколение със заводски код А90 ще остане в производство още известно време. Новите специални модели обаче са намек, че предстоят съответни промени. Все пак единият от тях носи доста категоричното допълнително означение „A90 Final Edition“. А него наистина си го бива.

Toyota GR Supra A90 Final Edition

Нейният акцент е доста подсиленият трилитров шестцилиндров бензинов двигател, който винаги се комбинира с ръчна шестстепенна скоростна кутия. В GR Supra A90 Final Edition доставяният от BMW турбомотор генерира 435 вместо 340 к.с. и осигурява максимален въртящ момент от 570 вместо 500 нютонметра. Това позволява на специалния модел да достига максимална скорост от 270 км/ч – с 20 повече, отколкото със стандартния шестцилиндров двигател.

 

За да постигне допълнителната мощност, Toyota е преработила маршрута на входящия въздух, адаптирала е катализатора за ниско налягане, за да намали загубите на налягане, и е оптимизирала управлението на двигателя. Преградна пластина в картера предотвратява неравномерното разпределение на маслото при по-високи странични ускорения. По-мощният вентилатор на радиатора, новият охладител и уголемените охлаждащи ребра по корпуса на диференциала подобряват ефективността на охлаждането. Gazoo Racing, отделът за моторни спортове и вътрешен тунинг на Toyota, интегрира в изпускателната система титанов шумозаглушител от Akrapovič.

Динамика на пътя и визия

Същевременно е инсталирано окачване KW, чието демпфериране може да се регулира в 16 степени на опън и 12 степени на натиск. Освен това адаптираните стойности на страничния наклон на колелата, подобреният контрол на активния диференциал и по-директната настройка на кормилното управление имат за цел да подобрят динамиката на пътя. Същото важи и за по-твърдата каросерия, подсилената напречна греда в задното багажно отделение и оптимизираните предни и задни стабилизатори. 19-цоловите джанти отпред и 20-цоловите отзад носят освен логото GR по-широки с десет милиметра гуми Michelin Pilot Sport Cup 2. Спирачната уредба Brembo е със съответно уголемени перфорирани дискове и тръбопроводи, армирани с плетка от неръждаема стомана. Системата е проектирана така, че да осигурява устойчиво мощно убиване на скоростта.

Всяка Toyota GR Supra A90 Final Edition е боядисана в матовочерно. За подобряване на аеродинамиката са добавени преден спойлер от въглеродни влакна и нова предна престилка. А също и карбоново задно крило в стила на състезателния автомобил GR Supra GT4. Въздухозаборникът от въглеродни влакна на предния капак има изваждаща се вътрешна част, която позволява допълнително охлаждане при необходимост. Отвътре специалният модел се отличава с червени изцяло черупкови седалки с тапицерия от алкантара. Допълват ги предпазни колани в същия цвят и карбонови облицовки на праговете. В задната част също има скъпи карбонови декорации. Малките задни седалки за използване в краен случай са отстъпили място на рама за защита при преобръщане.

Toyota GR Supra Lightweight Evo

Toyota пуска на пазара Lightweight Evo като второ специално издание на GR Supra. Както подсказва името, това е олекотена версия на спортния модел, въпреки че японците не уточняват как точно са намалили теглото на Supra. Мерките по отношение на окачването, кормилното управление и спирачките са сходни с тези на A90 Final Edition. Тук обаче те са допълнени от няколко подсилени гумени опори и по-стабилни усилващи профили на пода.

Lightweight Evo е малко по-дискретен на външен вид от A90 Final Edition, но има и някои специални особености. Нови моменти са късият заден спойлер от карбон, новите клапи в калниците (по-високи на предния мост) и матовочерните 19-цолови джанти. На шофьорската седалка от алкантара е поставено логото на Gazoo Racing, а червените шевове и акценти подчертават спортния привкус.