Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Трансформацията на Заубер не върви никак гладко

Трансформацията на Заубер не върви никак гладко

Заубер
снимка, Заубер

Трансформацията на Заубер не върви никак гладко. Според Дейвид Крофт, отборът продължава да се намира в сериозна криза и едва ли ще направи крачка напред тази година. Британецът също така не вярва смяната на пилотите да помогне на Заубер да се представи добре в последния сезон преди обединението с Ауди.

Заубер започва последната кампания, преди да бъде погълнат от Ауди. Отборът от Хинвил изживя една изключително тежка година, в която спечели само 4 точки и беше закотвен на последното място на конструкторите. Тимът също така претърпя огромни вътрешни сътресения и смени изцяло ръководството си

Наскоро коментаторът на Sky Sports F1 направи анализ на предстоящото обединение на Заубер с Ауди. Британецът вярва, че това е отбор, борещ се с нещо повече от нова идентичност.

В началото на миналия сезон Заубер привлече Нико Хюлкенберг. Това трябваше да бъде първата стъпка от заздравяването на екипа. Но само няколко месеца по-късно започна сериозен период на нестабилност, в който Заубер се раздели с две ключови фигури- Андреас Зайдл и Оливер Хофман.

„Откакто Нико подписа, главният изпълнителен директор се смени. На практика Андреас Зайдл го доведе тук“, обясни Крофт. Британецът също така посочи, че Заубер на практика няма да има тимшеф преди идването на Джонатан Уитли другия месец. „Те са без тим шеф до април, което също не е добре.“

Заубер залага големи надежди на Габриел Бортолето. Младият бразилец стана шампион във Формула 3 и Формула 2 последните две гoдини. Сега обаче Бортолето ще се бори за места в дъното на колоната, ако се съди по темпото, показано в тестовете миналата седмица.

„Всички виждат, че преходът към Ауди не върви особено гладко. Надявам се, че това ще е последната година за Заубер във Формула 1, в която ще имат толкова слаба кампания“, обясни Крофт.

Британският коментатор смята, че един от основните проблеми на Заубер/Ауди е местоположението. Отборът е базиран в Швейцария, което не би привлякло много специалисти от други отбори, разположени в Обединеното кралство.

„Един от проблемите на проекта на Ауди е местоположението. Отборът се намира в Хинвил. Колкото и да е впечатляваща, Швейцария не е добро място за привличане на персонал. Швейцария е скъпа, а вие карате хората да напускат домовете си и да се местят на коренно различно място“, добави британецът.

Преди месец стана ясно, че Заубер ще открие департамент във Великобритания по-късно тази година. Целта е екипът да може да привлича специалисти, който да останат в Обединеното кралство и да не се местят в Швейцария

Тази инициатива е ключов компонент от дългосрочната стратегия на Ауди за разширяване на техническия екип. В момента марката  разглежда потенциални места, където да разположи новия департамент. Тук се включват локации като Бистър, Силвърстоун и Милтън Кийнс където са базирани екипи Ред Бул и Астън Мартин. Но според Крофт, всичко е трябвало да бъде направено поне две години по-рано.

„Сега те обявяват, че имат нужда от база в Обединеното кралство, за да използват по-добре талантите там“, обясни Крофт. „Изненадан съм, че това не се случи преди две години. Учудвам се, че не е било на радара. Не е лесно да убедиш хората да се преместят в Швейцария заедно със семействата си. Всички знаем, че привличането на правилните хора е половината от цялата битка.“

Ауди няма никакъв предишен опит в F1. Затова очакванията са германците да изостават през първите няколко сезона, както намекна Матия Биното. Въпреки това натискът върху отбора и пилотите ще бъде много голям.

„Не знаем колко добър или не ще бъде техният двигател. Върху Ауди ще се оказва натиск да не бъде отбор от задната част на стартовата решетка“, обясни Крофт. „Надявам се, че опитът на Хюлкенберг и способността му да развива автомобила ще бъдат огромно предимство за този отбор. Габриел Бортолето също е добър избор него. Той е прекрасен пилот, който ще привлече спонсори от Бразилия“, завърши британският коментатор.