Трудностите за екипа на BMW Sauber продължават след като в днешната квалификация пилотите на отбора не успяха дори да прескочат първата част на квалификацията. И докато в предишното състезание на пистата в Барселона се усети леко подобрение, то сега на бавното трасе в княжеството се видяха ясно слабостите на екипа. Ник Хайдфелд и Роберт Кубица се класираха съответно на 17-а и 18-а позиция и бяха принудени да се присъединят сред зрителите още след първите 20 минути. Едва ли за двамата ще бъде по-лесно и в самото състезание.
“Разбира се, че сме изключително разочаровани”, с доста тъга обясняваше Хайдфелд. “След свободните тренировки в четвъртък направихме няколко промени, промени направихме и след третата тренировка въпреки малкото време до квалификацията, което бе рисковано.
Знаехме просто, че няма какво да губим, защото нещата за нас така или иначе не вървяха. За съжаление обаче тези промени се оказаха крачка назад, а не напред както очаквахме. Много е разочароващо, защото рискувахме на всеки завой, давах всичко от себе си, но в крайна сметка това с нищо не помогна.
В Барселона направихме крачка напред, но тук сме на светлинни години от това, което очаквахме.”
“До този момент имахме единствено трудности”, заяви от своя страна Кубица. “И в четвъртък и днес. В загряващата си обиколка имах много трафик, в резултат на което гумите ми изстинаха прекомерно. Като цяло обаче и представянето на колата ни бе далеч от очакваното.
Трябва да осъзнаем, че сме много зле. Трябва да се адаптираме към ситуацията и работим здраво, за да преодолеем този труден момент.”
Недоволен също бе спортният директор на BMW и шеф на екипа д-р Марио Тайсен:
“Резултата от квалификацията документира ясно проблемите, които имахме още по време на свободните тренировки. Независимо с какви настройки и с какви гуми карахме, колите в нито един момент нямаха грип. Просто не можем да загреем гумите и да ги накараме да работят. Позициите ни са повече от разочароващи. Имаме много работа преди следващото състезание в Истанбул.”
“Трасето в Монако е доста специално и за него трябва специална подготовка”, заяви от своя страна шеф инженерът Вили Рампф. “Въпреки многобройните промени не можахме да постигнем желаната стабилност и грип. Това определено е най-слабото ни представяне през този сезон. Пилотите опитаха всичко, бяха безгрешни, но колите ни просто бяха бавни. Трябва да анализираме слабостите си и да вземем необходимите мерки преди надпреварата в Истанбул.”