Начало Рали Ценков и Маринов извървяха Пътя на коприната към Дакар 2013

Ценков и Маринов извървяха Пътя на коприната към Дакар 2013

93
0
Иван Маринов,Петър Ценков

Петър Ценков и навигаторът му Иван Маринов започнаха подготовката си за рали Дакар 2013. Единственият българин завършвал два поредни пъти легендарната пустинна надпревара сменя ATV-четириколката със състезателен автомобил. Неговият навигатор Иван Маринов е сред най-опитните в България, като има зад гърба си титла от Ннционалния оф-роуд шампионат, както и победи и призови места от елитни международни надпревари.
Българският екипаж завърши участието си в Silk Way Rally 2012 на 23-то място, в конкуренция от над 100 машини в класа си и даде пресконференция, като представи и състезателния автомобил. Пътят на коприната е едно от най-престижните рали-рейд състезания в Европа, започнало преди 4 години като част от сериите Дакар. Надпреварата събира елита на оф-роуда от цял свят и е сред най-добрите тренировки за Дакар. Класирането на българския тим е успех, тъй като участието му в Silk Way Rally 2012 бе дебютно. Ценков за първи път се състезава с автомобил, а за Маринов това е първи старт със сложна пустинна навигация. Съотборникът на Ценков Раул Даниньо, успя да се пребори за 10-ото място в надпреварата, а доставчикът на състезателните автомобили Opel Балаш Салай, който осигуряваше и асистенцията на нашия екип, предизвика фурор, като се класира на второ място.
Състезателният автомобил на Ценков и Маринов е Opel Antara RR3, проектиран и изработен от унгарската оф-роуд легенда Балаш Салай. Салай има 12 участия в рали Дакар, от които в последните 7 поредни надпревари е финиширал успешно. Той е и многократен рали-рейд шампион на Унгария и Централна Европа, а също и главен оф-роуд инструктор на унгарските въоръжени сили. Opel Antara RR3 е от клас Т1 (прототипи) за крос-кънтри състезания. Машината е изградена върху тръбна рама с купе от композитни материали. Двигателят е V6 с обем 3,2 литра, мощност 210 к.с. и въртящ момент от 380 Нм с монтиран рестриктор, според изискванията на FIA. Скоростната кутия е 6-степенна, секвенциална, задвижването е постоянно 4х4, а окачването е независимо отпред и с цял мост отзад. За всяко колело са монтирани по 2 състезателни амортисьора Ohlins с усилени пружини, като освен по окачването, по целия автомобил са използвани елементи от доказани производители на състезателно оборудване.
В Ценков и Маринов се подготвят за останалите ралита преди Дакар 2013. Сред планираните състезания са 20-ото юбилейно рали Бреслау, което тази година за първи път бъде изцяло на територията на България (22 – 29 септември) и рали Мароко по-късно през есента като финален тест за хората и техниката. За Дакар 2013 българският отбор отново ще разчита на собствена асистенция и механици, като мениджър на тима е Мартин Марков.