Марк Уебър очаква Фернандо Алонсо да не бърза да се пенсионира от Формула 1. Бившият пилот на Ред Бул е категоричен, че испанският ветеран може да остане в спорта за още дълго време, особено ако Астън Мартин му предостави автомобил, с който може да се бори за подиуми и победи.
Алонсо е най-възрастният пилот на стартовата решетка в F1. Двукратният световен шампион оглави еднолично тази класация след оттеглянето на Кими Райконен в края на сезон 2021. Испанският ветеран е с около 4 години по-възрастен от втория в тази „класация“ Люис Хамилтън.
Макар да е на 41 години, Алонсо няма намерение да напуска F1 в най-скоро време. Тази година испанецът започна първата си кампания с Астън Мартин след като подписа многогодишен договор с британския отбор. Следователно той ще си тръгне от спорта най-рано в края на 2024 г.
Алонсо дойде на мястото на Себастиан Фетел. Четирикатният световен шампион реши да сложи край на кариерата си в F1 в края на миналата година. За разлика от състезатели като Алонсо и Хамилтън, Фетел се пенсионира на 35-годишна възраст и не пожела да прекара още година-две в Астън Мартин.
Уебър коментира възможността Алонсо да остане в спорта още няколко години. Бившият пилот на Минарди, Ягуар, Уилямс и Ред Бул заяви, че испанецът може да остане в F1 и след края на 2024 г. Разбира се, това ще се случи ако той разполага със силен болид.
„Алонсо може да остане във Формула 1 още дълго време. Не изключвам възможността той да бъде в шампионата до навършване на 44 или 45-годишна възраст“, сподели Уебър.
„С напредването на възрастта всички съзряваме по различен начин и имаме различни приоритети в живота си“, продължи австралиецът. „Фернандо е в този падок от поне 20 години. Естествено, сега той е коренно различен човек, отколкото беше през 2001 г. Но въпреки това смятам, че неговият инстинкт и уникалните му умения зад волана са все още налице.“
„Фернандо все още не е загубил мотивацията си в F1. Чертите, които го определят като състезател все още са там. Той иска да се бори със своите съперници по един наистина упорит и самоцелен начин“, каза още Уебър.
Алонсо напусна Формула 1 след като изтече договора му с Макларън в края на сезон 2018 и прекара 2019 и 2020 г. настрани от спорта. През този период испанецът стана шампион в световния шампионат за издръжливост и спечели 24-те часа на Льо Ман. Също така той се включи в рали Дакар и Индианаполис 500
Двукратният световен шампион реши да се върне в F1 преди две години с Алпин. Тогава той заяви, че все още „недовършена работа“ в световния шампионат и отново пожела да се бори за трета титла. Сега той вече кара за Астън Мартин и записа качване на подиума още в първия си старт с екипа на Лорънс Строл.
Уебър бе впечатлен от начина, по който Алонсо изпревари Люис Хамилтън и Карлос Сайнц. Бившият пилот от F1 каза, че подиумът в Бахрейн е подействал много положително на испанеца и е увеличил неговата мотивация.
„Няма нужда да потвърждавам неговия талант. Това не подлежи на каквото и да е съмнение. Сега обаче Фернандо може да се наслаждава на това, че води отбора на Астън Мартин в следващия голям етап от кариерата си. Вярвам, че той ще бъде по-мотивиран от всякога.“
Уебър също така предупреди феновете на екипа да не се вълнуват прекалено много и заяви, че е рано да се правят прогнози дали Алонсо ще се бори за титлата.
„Все още не се знае дали Фернандо ще е претендент за победи и титли. Разбира се, това зависи от факта дали Ред Бул има феноменална надеждност. Не можем да забравим, че те не натискаха на 100% в Бахрейн и дори караха със занижени режими на двигателите си.“
„Ред Бул са във впечатляваща форма. Ако карат на пълна газ, то тогава победата им е сигурна. Но въпреки това мечтая, че един ден [Фернандо] може да спечели състезание и да се бори за титлата.“
Накрая Уебър заяви, че му е интересно да види какво ще е представянето на AMR23 на други типове писти, където износването на гумите е по-малко. „Нека видим как ще се справи болидът на Астън Мартин на писти, където деградацията е незначителна“, добави бившият пилот от F1.
Вижте тази публикация в Instagram.