Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уебър с най-добро време в първата тренировка във Валенсия

Уебър с най-добро време в първата тренировка във Валенсия

44
0
Марк Уебър

Марк Уебър с Ред Бул записа най-добро време в първата тренировка за Гран при на Европа на трасето във Валенсия тази сутрин. Втори остана Виталий Петров (Рено), а трети е Фернандо Алонсо с Ферари.

Тренировката премина сравнително спокойно при облачно време, като в нея бяха изпитани изключително много нови компоненти и решения в болидите.

Малко след като измина една трета от времето в сесията пилотите на Ферари първи от фаворитите започнаха активна работа днес. И двамата бяха с ново предно крило само с 2 компонента и малка скоба (за която ClubS1 писа в последния си брой).

Алонсо поведе първо с обиколка за 1:41.483 мин, а след това слезе до 1:41-239 мин. Фелипе Маса бе втори. Следваше Дженсън Бътън (Макларън) в тези първи сравнително дълги серии (около 8 обиколки) с гумите от типа медиум.

В средата на времето на пистата бяха и фаворитите от Ред Бул. Когато направиха няколко обиколки и загряха по-твърдите гуми за уикенда Уебър даде ново най-добро време – 1:40.597 мин, а в края на серията си от 10 тура слезе до 1:40.403 мин. Нова система за отвеждане на горещите потоци след радиаторите изпита Себастиан Фетел – в екипа подготвят алтернативи заради предстоящото ограничаване обдухването на дифузьорите – и изостана на 16-о място.

Люис Хамилтън бе концентриран през почти цялата тренировка върху изпитанията на това система за отваряне на задното крило DRS, която е проблем за Макларън в последните състезания, защото работи с по-малък капацитет от тези на съперниците. В края на тренировката той даде 4-о време.

Пилотите на Макларън изпитаха върху колите си и нови страници на предното крило, които да оформят по-добре въздуха около гумите и насочването му към задната част.

В средата на времето Виталий Петров записа второ постижение, демонстрирайки отново добро поведение на Рено на трасето във Валенсия.

Почти през цялото време пилотите на Мерцедес активно работеха на пистата. В днешния ден те изпробваха нова система за охлаждане на автомобила и нова аеродинамика със специфично оформени отвори в задната част на корпуса.

По време на тренировката стената закачи Нико Хюлкенберг, който бе в кокпита на Форс Индия на мястото на Пол ди Реста, а Карун Чандок пък (заменил Ярно Трули в Лотус) имаше проблеми със скоростите и не записа време.