Марк Уебър бе най-бърз във втората тренировка преди Гран при на Германия на пистата Нюрбургринг. Второ време записа Фернандо Алонсо (Ферари) пред Себастиан Фетел с втория Ред Бул и Фелипе Маса с другия болид на Скудерията. Пето и шесто време записаха състезателите на Мерцедес Михаел Шумахер и Нико Розберг, а Люис Хамилтън и Дженсън Бътън с Макларън-ите останаха седми и 11-ти, като Дженсън не завърши работата си заради проблем в колата.
Втората тренировка отново започна при хладно, но сухо време с температура на въздуха 15 градуса и на 23 асфалта.
Пилотите традиционно стартираха работа с твърдия тип гуми за уикенда медиум, но Алонсо сложи рано софт (от които всички имаха допълнителен комплект за изпитания днес) и оглави класирането с 1:32.990 мин. Розберг също бе с меката смес в началото на сесията, но по радиото му се обадиха, че напълно се загуби телеметричната връзка с тима и за момент не постъпваха никакви данни. В това време Шумахер (също със софт) получи нареждане да отпуска газта при спиране на някои от завоите, очевидно във връзка с новите ауспуси и обдухване на дифузьорите.
Двигателят на новия пилот на Испания Рейсинг Даниеле Рикиардо се взриви, докато и двамата пилоти на Макларън бяха отново със старото задно крило, след като сутринта Бътън бе по-бавен с около 0,6 сек с новата конфигурация спрямо съотборника му със старата версия.
В бокса на Рено пък механиците работеха по колата на Ник Хайдфелд, след като той направи 5 обиколки във втората тренировка, отново с новата конфигурация на колата с ауспуси, излизащи отзад към дифузьора. Целта на работата бе проверка на температурите, а не конкретен проблем. След още една серия от турове бе направена промяна на височината на много качената нагоре (в новия вариант) задна част.
В същото време съотборникът му Виталий Петров имаше в хода на тренировката малък теч от новия си ляв радиатор.
След като измина една трета от времето Алонсо и пилотите на Макларън излязоха на пистата за първи серии с твърдите гуми, които преди това направиха и съперниците им от Ред Бул, които продължиха работа с тях.
Успоредно 34 минути след началото Маса излезе на трасето с експерименталните меки гуми, които ще са основа на нов модел софт за края на сезона и евентуално медиум през 2012 г. Бразилецът бе по-бърз от съотборника си и оглави подреждането с 1:32.772 мин. В следващата си обиколка свали и в трите сектора и слезе до 1:32.466 мин.
В средата на времето Фернандо отново бе с меки гуми и подобри отново постижението на съотборника си, оглавявайки таблицата – 1:31.879 мин.
След като почти изминаха 2/3 от времето (или около 1 час) и пилотите на Ред Бул сложиха меки гуми, Уебър зае водещата позиция с обиколка за 1:31.770 мин, като ползваше DRS, навсякъде, където това бе възможно. В това време Фетел не бе толкова бърз в първия си тур с меки гуми и записа трето време.
В последните минути традиционно всички изпитаха издръжливостта на гумите. От Пирели бяха много доволни, че софт изкарват доста обиколки, ставайки все по-бързи.
Фернандо Алонсо и Михаел Шумахер за малко не се ударят, но испанецът избегна катастрофата като се качи в тревата, а след това едва не се блъсна и с Петров.