Ред Бул не бяха сочени за фаворити през уикенда за Гран при на Монако, но в крайна сметка те спечелиха надпреварата с Марк Уебър, а Себастиан Фетел финишира четвърти в 70-ото издание на състезанието. Това бе определено от шефа на екипа Кристиан Хорнер като нелош отборен резултат, докато над пистата се изливаше толкова чаканият по време на самия старт дъжд, започнал малко след финала.
– Чувствам се невероятно, беше много интересно състезание – коментира Уебър. – На старта имах много малко сцепление в предната част и трябваше да се справя с това. В началото на състезанието се опитах да натрупам някакъв аванс. И двамата с Нико [Розберг] се откъсвахме, но времето заплашваше с дъжд и ситуацията се оказа наистина сложна. След това трябваше да реагираме някак на пита на Нико. Когато аз смених гумите си, беше трудно да загрея софта, който обаче не се износваше прекалено много. През повечето време бях концентриран върху Нико и останалите.
През цялата Гран при на Монако всъщност ставаше дума за пазене на гумите, заяви и конструкторът на Ред Бул Ейдриан Нюи, който получи трофея за тима.
– Подобрихме значително автомобилите от четвъртък до събота. Щастлив съм да кажа, че този път усилията ни проработиха, тъй като не винаги се получава. От конструкторска гледна точка обаче гумите продължават да са най-неразбираемата част от колите в момента – допълни той.
Хорнер с удоволствие обясняваше, че Уебър е карал безпогрешно днес и е контролирал темпото без всякакъв проблем:
– Заплахата от дъжд направи ситуацията по-сложна. Но съм доволен от него – имаше феноменален контрол, както и от възстановяването на Фетел, който изпревари [Люис] Хамилтън и [Фелипе] Маса. Ще съм разочарован, ако има протест, но сме напълно уверени в легалността на колата си – каза още началникът на тима по повод слуховете, че съперници може да поставят под съмнение конструкцията на пода на RB8.
Фетел също изрази удовлетворение от надпреварата и резултата си в нея.
– Аз карам моето си състезание, Марк – неговото, а бяхме и с различни стратегии. За мен бе важно да използвам обиколките, докато бях начело. Мога да съм доволен от постигнатото, тъй като тук трудно се изпреварва. Може би не стигнах скоростта, която потенциално имаше колата – допълни Себастиан.