Начало Избрани Уилямс: Настройването на автомобила ще е от решаващо значение в Австралия

Уилямс: Настройването на автомобила ще е от решаващо значение в Австралия

662
0
Уилямс FW44
снимка, Уилямс

Настройването на автомобила ще е от решаващо значение в Австралия. Това заяви Дейв Робсън. Според ръководителят на отдела за представяне на автомобилите на Уилямс, решението на Пирели да пропусне една стъпка в избора на гуми за уикенда в Австралия означава решаващ компромис в настройките в деня на състезанието.

Италианският производител на гуми реши да експериментира по време на Гран при на Австралия, която ще се проведе този уикенд. Компанията реши да избере видовете гуми C2 и C3, но пропусна C4 и вместо това предостави на отборите по-меката си смес C5.

Необичайната гама гуми на Пирели и промените на пистата Албърт Парк, означава, че отборите ще бъдат изправени пред няколко интересни предизвикателства в предстоящата надпревара. Това е първо състезание в Австралия след сезон 2019. Състезанието бе отменено през 2020 и 2021. поради пандемията от коронавирус.

Екипът на Уилямс обеща да останенепредубеден и прагматиченпо отношение на подхода си към събитието в Мелбърн.

С премахването на старите завой 9 и 10 има един шикан по-малко на пистата. Въпреки това промените на посоката при ниска и висока скорост продължават да доминират на трасето“, обясни Робсън.

Затова спирачната стабилност, карането по бордюрите и пъргавината на автомобила остават от решаващо значение за настройките на болида.“

Много по-бързият участък между завой 8 и завой 11 ще промени съотношението между притискащата сила и съпротивлението. Тъй като доверието на пилота също е от първостепенна важност, прекалено голямото намаляване на притискащата сила може да бъде пагубно. Със сигурност може да очакваме всички отбори да експериментират в петъчния ден. Настройването на автомобила ще е от решаващо значение в Австралия „

„Към сложността на уикенда се прибавя и смелият избор на гуми от страна на Пирели. Смесите С2 и С3 са основни и допълнителни, както в Джеда. В квалификацията ще се използва по-меката смес С5.“

Това може да постави значително по-различни изисквания към настройките на автомобила за квалификацията и състезанието. Най-вероятно няма да има възможност за промяна на настройките в събота вечер.“

Пилотите на Уилямс, както и колегите им от Астън Мартин, все още нямат спечелени точки през този сезон. Двата британски отбора като изкараха несполучливи състезания в Бахрейн и Саудитска Арабия.

След трудния уикенд в Джеда, очакваме чисто състезание на Албърт Парк. В него ще се опитаме да извлечем още малко потенциал от FW44″, каза Робсън.

Предизвикателствата тук са различни от тези в Бахрейн и Саудитска Арабия, затова ще бъдем непредубедени и прагматични в подхода си към уикенда.“

Знам, че целият отбор ще се надява да се възстанови след трудното събитие в Джеда, сподели Алекс Албон. „Така че ще се стремим да постигнем максимални резултати и да направим най-доброто, на което сме способни.“