Уилямс продължава да търси начини да намери място на Франко Колапинто в F1 през следващата година. Затова шефът на тима Джеймс Ваулс води разговори със Заубер относно изпращане на аржентинеца под наем. Уилямс обаче иска да си запази правото да разчита на Колапинто в бъдеще.
Колапинто направи изненадващ дебют в F1 на Монца. Младият аржентинец замени Логан Сарджънт, който беше освободен след рейс уикенда на Зандвоорт.
21-годишният пилот направи страхотно впечатление в първите си три старта от F1. На Монца той финишира 12-ти, след като потегли от дъното на колоната. В Баку той влезе в Q3 и финишира осми в състезанието, макар да нямаше предишен опит на това трасе. Седмица по-късно в Сингапур Колапинто даде 12-то време в квалификацията и беше много близо до Александър Албон. В състезанието той финишира 11-ти и остана на косъм от зоната на точките
Договорът на Колапинто е до края на сезон 2024. След това той ще отстъпи мястото си на Карлос Сайнц. Испанецът подписа с Уилямс преди тимът да обяви, че Колапинто ще замени Сарджънт. Това поставя аржентинеца в доста трудна позиция за следващата година.
Единственият шанс на Колапинто да остане на стартовата решетка е да отиде в Заубер. Швейцарският отбор все още не е обявил кой ще си партнира с Нико Хюлкенберг догодина. Освен Колапинто, за това място се борят още Валтери Ботас, Габриел Бортолето и др.
Шефът на Уилямс Джеймс Ваулс призна, че води разговори със Заубер относно отдаването на Колапинто под наем в тима от Хинвил. Британецът обаче иска да разчита отново на аржентинеца в бъдеще.
„Франко винаги ще бъде част от академията и нашата програма, независимо от всичко“, сподели Ваулс. „Това е планът ни за догодина. Ако Ауди го вземат, ще да видим дали има вариант, при който той може да бъде на решетката с тях за период от две години“, добави шефът на Уилямс.
Ваулс също така посочи, че шансовете Колапинто да отиде в Заубер за много малки. По всичко изглежда, че тимът от Хинвил ще удължи договора на Ботас с още една година.
В случай, че Колапинто остане без титулярно място догодина, Уилямс планира да запази Колапинто като резервен пилот и да го използва при тестове с по-стари F1 болиди
„Тогава това, което ще направим [ако остане без място], е да пуснем двегодишен автомобил, който всъщност е със същата спецификация като този, с който се състезаваме сега. Той ще направи с хиляди километри, за да се поддържа в добра форма“, продължи Ваулс. „Той ще работи заедно с нас по разработването на бъдещите автомобили, като ще бъде в нашия симулатор и едновременно с това ще прави тестове за нас.“
„Има редица състезателни серии, които разглеждаме заедно с него, за да може той да поддържа формата в същото време. Той щеше да бъде нашият резервен пилот, щеше да бъде готов да зaеме кокпита, ако нещо се случи. Tова, което научих през последните 12 месеца, е, че ситуацията с пилотите в F1 е доста динамична.“
„Това е добре за нас. Подписахме дългосрочни договори, но наблюдавайте следващата година, смятам, че ще видим малко повече движение. В същото време има и повече възможности. Затова наличието на един от най-добрите пилоти на решетката на разположение ще бъде една от силните ни страни“, заключи шефът на Уилямс.
The Bolder than Bold Livery just hits different 🔥 pic.twitter.com/B3Opo8sdLa
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 30, 2024