Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уилямс използва шасита от миналата година

Уилямс използва шасита от миналата година

Уилямс FW47
снимка, Уилямс

Уилямс използва шасита от миналата година. Това обяви говорител на тима след запитване на някои медии. Подобно на някои други екипи, Уилямс е насочил голяма част от ресурсите си за 2026 г. и на практика се състезава с модифицирана версия на FW46.

Уилямс закъса за резервни части през миналия сезон. Причината за това беше свързана с многобройните катастрофи на Александър Албон, Логан Сарджънт и Франко Колапинто. В началото на сезона тимът дори не разполагаше с резервно шаси, заради което разполагаше със само един болид в Австралия.

По време на миналия сезон Джеймс Ваулс многократно заявяваше, че Уилямс ще насочи всичките си усилия за новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Това означаваше, че тимът ще пожертва тазгодишната кампания, за да постигне дългосрочен успех

По време на уикенда в Китай Сайнц се оплакваше от непостоянството на своя болид. Испанецът изоставаше видимо от Александър Албон във всички сесии. Сайнц дори финишира извън зоната на точките, преди дисквалификациите на трима пилоти пред него да го вкарат в топ 10.

„Честно казано, леко съм озадачен, защото бях бърз, когато карах болида в Абу Даби и след това на предсезонния тест в Бахрейн. Не знам къде отидоха доброто усещане зад волана и скоростта. Имаме няколко дни да анализираме всичко и да подредим план как да сме по-силни в Япония“, сподели Сайнц след края на надпреварата.

Една от версиите за разминаването между двамата пилоти споделена от испанския журналист Карлос Микел. Според него, че Сайнц е използвал едно от реконструираните шасита от 2024 г. Очаква се Уилямс да му даде ново в следващите стартове. Микел също така твърдеше, че Албон използва шасито, с което Уилямс работеше по време на предсезонните тестове.

F1 журналиста Крис Медланд оспори това твърдение. Той написа в профила си в социалната мрежа X, че „Уилямс използва старо шаси поради бюджетни ограничения и че това може да навреди на представянето на Сайнц.“

По-рано тази седмица говорител на Уилямс потвърди, че се използват модифицирани шасита от миналата година.

„Монококът за 2025 г. е модифициран спрямо FW46, но е същият. Както вече обяснихме, FW47 е еволюция, съобразена с целите ни за 2026 г. Уилямс разполага с три шасита, така че Сайнц може да използва друго при нужда“, каза говорител на британския отбор.

Уилямс се намира в много добра форма след първите два старта за тази година. Тимът от Гроув заема четвъртото място при конструкторите и е спечелил 17 точки. За сравнение, целият актив на тима за миналия сезон [24 старта] също беше 17 точки. В момента Уилямс се намира пред екипи като Ферари, Астън Мартин и Алпин.