Николас Латифи няма достатъчно увереност в болида на Уилямс. Канадецът започна третата си година като пилот на британския тим. През последните два сезона той постоянно бе изпреварван от Джордж Ръсел. Сега Латифи не успява да се противопостави и на неговия заместник Алекс Албон.
До момента пилотът от тайландски произход има 3 спечелени точки, докато Латифи e на последна позиция във временното класиране. Най-доброто му постижение е 14-то място в Гран при на Маями. Освен това претърпя няколко катастрофи, които допълнително нарушиха неговия ритъм.
Оперативният директор на Уилямс Дейв Робсън смята, че в основата на трудния старт на Латифи стои общата липса на увереност в FW44.
„Липсата на достатъчно увереност в болида е причината за проблемите на Латифи. Той трябва да подобри управлението на гумите, за да придобие нужното спокойствие. Ако беше прекарал повече време на пистата в третата тренировка в Монако, щеше да има шанс да се представи по-добре.“
„Мисля, че в края на Q1 той бе малко разочарован. Вероятно е имал доста голяма увереност в автомобила, но просто не е успял да се справи с предната част на колата.“
Според Робсън, проблемът с увереността на Латифи е бил свързан и с намирането на правилния аеродинамичен баланс на автомобила на Уилямс, който като цяло няма достатъчно притискаща сила.
„Мисля, че в крайна сметка в той просто нямаше достатъчно увереност в квалификацията, за да се чувства добре в автомобила.“
Самият Латифи също коментира затрудненията с новия болид на Уилямс.
„Имаше някои проблеми с баланса, които искаме да подобрим. Това е един от основните ни проблеми след началото на сезона. Мисля, че в Барселона се видя липсата на достатъчно притискаща сила в сравнение с другите автомобили.“
„Това е писта, на която обикновено влагаш всичко от себе си по отношение на натоварването. Според данните от GPS-а, просто губехме много време във високоскоростните завои.“
CANADA IS COMING! 🇨🇦
Introducing our Williams Racing x Montreal range! #WeAreWilliams #CanadianGP pic.twitter.com/Wnxv0dNf4T
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 6, 2022