Начало Избрани Уилямс ще жертва сезон 2025 заради новите правила

Уилямс ще жертва сезон 2025 заради новите правила

216
0
Уилямс FW46
снимка, Уилямс

Уилямс е готов да жертва сезон 2025 в F1. Това призна Джеймс Ваулс. Британецът очаква следващата кампания да бъде много трудна за неговия отбор, тъй като фокусът ще бъде почти изцяло насочен към новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г.

Ваулс предупреди, че сезон 2025 в F1 ще бъде изключително тежък за Уилямс. Британският отбор се фокусира върху новата генерация автомобили, които ще се използва от сезон 2026. Тогава влиза в сила следващия цикъл от правила. Следователно болидите ще имат по-малки размери, намалено тегло, активна аеродинамика и по-малко притискане и съпротивление. Новите болиди също така няма да разполагат с DRS

Уилямс продължава да се отърсва от кризата, която претърпя преди няколко години. Тимът продължава подобряването на инфраструктурата си и наемането на технически персонал. Затова фокусът на Ваулс е насочен директно към сезон 2026 и не толкова към следващата кампания.

Сезон 2026 г. ще предостави възможност на Уилямс да се изкачи нагоре в класирането с пилоти като Александър Албон и Карлос Сайнц. Тимът е мапълно готов да жертва предстоящата кампания, за да постигне по-голям успех в бъдеще.

„Това е посланието, което Алекс и Карлос знаят. Мисля, че 2025 г. ще бъде трудна за нас“, заяви Ваулс пред Моторспорт. „Не вярвам да ни видите да се движим напред, но пък може да се върнем малко назад.“

„Нямам да имам нищо против, ако се случи. Всичко това говори, че инвестираме с правилния темп за 26-та година в сравнение с екипите около нас. Това е нещо, което трябва да очакваме. Ние ще направим компромис със сезон 2025. Това обаче не означава, че ще бъдем на десето място, но все пак ще бъде трудна година“, добави шефът на Уилямс.

Уилямс финишира седми при конструкторите в края на миналия сезон. Сега обаче тимът от Гроув изпитва повече затруднения и заема осмото място шест кръга преди финала. В Баку Албон и Франко Колапинто добавиха още 10 точки към актива на отбора и му помогнаха да изпревари Алпин.

„Мисля, че имахме късмет да завършим на седмо място през миналата година. РБ [Алфа Таури] бяха адски бърз ив края на годината. Наистина беше въпрос на едно стратегическо решение, което да определи кой ще завърши напред в шампионата. Ние все пак завършихме седми.“

„Тазгодишният автомобил се представяше добре. Мисля, че бях доста открит по отношение на това колко тежки бяхме в началото. Просто махнете това време и ще видите, че не би трябвало да сме там, където сме в момента. Сега, след като имаме представяне се върнахме там, където очаквах да бъдем. Следователно това не е стъпка назад“, обясни Ваулс.

Ваулс препоръчва през следващите 12 месеца тимът му да  използва подходa „проба-грешка.“ Британецът вярва, че това е най-добрият начин за научаване на нови неща в условията на нова промяна на техническите правила

„Опитваме се да правим скокове – не стъпки напред, не крачки напред, минимални постижения или дори незначителни постижения, а скокове в технологията и в това, което правим“, обясни Ваулс. „Ако го правим, можем да се спънем сами. Това ме устройва, защото не можем да се откажем от наученото.“

„Давам ви почти пълна гаранция: за съжаление, ще се спънем отново. Не мисля, че това ще стане през 2025-та, понеже тогава си струва. Мисля, че имаме достатъчно добър път, който да ни отведе дотам. Това което изискваме от организацията за 2026-та, е повече, отколкото можем да постигнем. Затова трябва да се справим с или може би да се спънем малко по пътя, преди да стигнем до успеха“, заключи шефът на Уилямс.