Уилямс ще бъде с различна разцветка в Мексико и Бразилия. Тимът от Гроув реши да направи някои промени по FW46 и да сложи жълт цвят на капака на двигателя. Новото оцветяване е направено в сътрудническо с един от новите спонсорите на отбора- Mercado Libre.
History made. History in the making.
Marking the return of yellow to the Williams engine cover for the first time in 31 years 💛 pic.twitter.com/k3xvf6lvW8
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 24, 2024
Болидът на Уилямс ще има яркожълт цвят по капака на двигателя в следващите два старта в Латинска Америка. Първият ще се проведе този уикенд в Мексико Сити. Седмица по-късно F1 отново се насочва към Бразилия и по-специално Сао Пауло
Специалното оцветяване на Уилямс има ретро мотиви. Според екипа, промяната е един „поклон пред наследството на отбора, спечелил няколко титли в F1 през 80-те и 90-те години на миналия век.“
Жълтият цвят е присъствал многократно по болидите на Уилямс в периода 1983 и 1993 г. По това време екипът печели три титли при конструкторите. Същевременно пилоти като Ален Прост, Найджъл Менсъл и Нелсън Пике стават шампиони с легендарния британски отбор. Освен титлите, Уилямс печели и 55 състезания за този период.
Новото оцветяване е в резултат на колаборация между Уилямс и Mercado Libre. Аржентинската компания стана спонсор на тима след привличането на Франко Колапинто в края на август. 21-годишният пилот замени Логан Сарджънт от Гран при на Италия насам. До момента Колапинто има 4 участия в F1, в които спечели общо 5 точки.
„Уилямс Рейсинг и Mercado Libre са две марки, които са синоним на скорост, доверие и иновации. Този атрактивен капак на двигателя е идеалният начин да отбележим нашето партньорство“, сподели Джеймс Бауър.
„Дизайнът на жълтата окраска заема специално място в историята на Уилямс. Страхотно е да видим как цветът се завръща в нашите автомобили заедно с една от водещите технологични компании в Латинска Америка“, добави търговският директор на Уилямс.
„За нас е чест да върнем жълтия цвят на Уилямс, като използваме емблематичното лого на Mercado Libre върху състезателния автомобил и костюмите на пилотите в следващите два старта в Латинска Америка“, каза Хуан Лависта.
„Партньорството с Уилямс резонира с общата ни страст към скоростта и иновациите. Като свързваме тръпката от състезанията с нашия ангажимент за бърза и надеждна доставка, ние се стремим да създадем значими връзки с милиони фенове и потребители по целия свят“, добави вицепрезидентът на отдел „Маркетинг“ в Mercado Libre.
Жълтият цвят ще бъде включен и в състезателните костюми на пилотите на Уилямс в следващите две състезания. Същевременно изписването на Mercado Libre ще бъде променено на Mercado Livre по време на уикенда в Сао Пауло. Колапинто също така ще участва в нова телевизионна реклама, която ще популяризира партньорството в региона на Латинска Америка
Този уикенд Колапинто ще бъде със специален дизайн на каската, който напомня на този на Карлос Ройтеман. Това е последният аржентински пилот, спечелил кръг от световния шампионат на F1 и който караше за Уилямс през 80-те години на миналия век.
Състезанията в Мексико Сити и Сао Пауло са най-близо до родината на Колапинто. За последно Аржентина приемаше кръг от F1 през сезон 1998. В началото на месеца се появи информация, че страната от Южна Америка отново иска домакинство на старт от световния шампионат.
An engine cover fit for a Latin American double header 🔥
Returning for the first time in 31 years, our engine cover will feature yellow at the Mexican and Brazilian Grands Prix, in collaboration with @ML_Argentina 🟡🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 24, 2024