Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уитмарш: Колата на Ковалайнен проработи идеално

Уитмарш: Колата на Ковалайнен проработи идеално

45
0

Главният изпълнителен директор на Макларън Мартин Уитмарш обобщи случилото се в Гран при на Испания в анализа си за тима, който ви предлагаме.
Испанската Гран при бе доста емоционална за Макларън. Основното обаче е, че Хейки Ковалайнен няма никакви сериозни контузии от катастрофата си на девети завой.
Абсолютно. Беше му направен пълен скенер на глава и няма значителни охлузвания или контузии – това е невероятно добра новина. Хейки е загубил за кратко съзнание, но скоро се е оправил и ми казаха, че всъщност е бил доста весел, което е сравнително типично.
Какво причини драматичната катастрофа?
Според нас се счупи джанта, поради което предната лява гума спадна почти моментално. Възможно е отломки да са попаднали в джантата, но все още трябва да анализираме ситуацията. Колелото бе ново и не мислим, че бе структурна повреда. Имаше няколко одрасквания, но не знаем дали са причинени от отломки или от излитането извън пистата. На това трябва да отговорим по-късно.
Девети завой е високоскоростен десен. Какви бяха силите в инцидента?
Беше голяма катастрофа. Колите спират от около 260 км/ч в тази част на пистата, а при него скоростта не намаля кой знае колко преди удара – автомобилът му вървеше сравнително бързо, когато се заби в стената от гуми, а самият удар бе в рамките на около 100 милисекунди; това може да не звучи като кой знае колко дълго време, но 20-30 милисекунди е по-обичайното време в такива случаи.
Нещастието му засенчи състезанието, но хората не бива да подценяват качеството на представянето му. Все още не бе спрял за гориво в момента на инцидента и нямаше да влиза [в пита] поне още няколко тура. Това ще ви даде някаква идея относно количеството гориво, с което бе колата му в квалификацията, когато Хейки направи абсолютно фантастична обиколка.

Колата като че ли бе разрушена, но удържа при удара?
Разбита е, да. Предницата се потроши. Шасито отпред се е огънало като полумесец и според нас се е врязало в бариерите до точката, в която се е прекършило. Секция от около 450-500 мм в предната част на шасито се е строшила, но всичко е работело така, както се предполага, че трябва да го прави. Автомобилът е абсорбирал огромно количество от енергията на удара, Хейки няма физически контузии, а екипът на пистата за бърза помощ и медицинският екип на ФИА свършиха абсолютно фантастична работа да го измъкнат сигурно от колата и да се погрижат за него след това.
След два сравнително неуспешни уикенда Люис Хамилтън се върна на подиума. Колко сте доволни от неговото представяне?
Люис направи страхотно състезание. Имаше много внимателен подход от началото, тъй като предположихме, че Фернандо Алонсо, намиращ се пред него [на грида] вероятно е с малко по-малко гориво. За Люис щеше да е много лесно да преследва Фернандо на този етап и да си съсипе гумите, което можеше да му попречи да се възползва от по-ранния пит на Фернандо. Всъщност Люис предприе правилния ход, вървеше внимателно, причинявайки минимални щети на гумите и затова бе в състояние да натисне по-късно. По време на втората и третата част [на надпреварата] той бе бърз колкото и Ферари-тата и бе в състояние да ги настигне, но опитите за изпреварване на съперник на Каталуния са съвсем друго нещо.
Повечето отбори отбелязаха напредък в представянията си по време на уикенда на испанската Гран при. Какво мислите за ситуацията?
Трите най-бързи отбора – ние, Ферари и BMW Заубер – изглеждаха много близки; Рено също са направили сериозна стъпка напред. Това е добре за спорта, но ние трябва да градим собственото си солидно представяне. Имаме още нови неща и трябва да сме сигурни, че ще можем да ги използваме възможно най-скоро. В Турция също ще имаме нови елементи и просто ще продължим да се развиваме.