Главният изпълнителен директор на Макларън Мартин Уитмарш обобщи случилото се в Гран при на Испания в анализа си за тима, който ви предлагаме.
– Испанската Гран при бе доста емоционална за Макларън. Основното обаче е, че Хейки Ковалайнен няма никакви сериозни контузии от катастрофата си на девети завой.
– Абсолютно. Беше му направен пълен скенер на глава и няма значителни охлузвания или контузии – това е невероятно добра новина. Хейки е загубил за кратко съзнание, но скоро се е оправил и ми казаха, че всъщност е бил доста весел, което е сравнително типично.
– Какво причини драматичната катастрофа?
– Според нас се счупи джанта, поради което предната лява гума спадна почти моментално. Възможно е отломки да са попаднали в джантата, но все още трябва да анализираме ситуацията. Колелото бе ново и не мислим, че бе структурна повреда. Имаше няколко одрасквания, но не знаем дали са причинени от отломки или от излитането извън пистата. На това трябва да отговорим по-късно.
– Девети завой е високоскоростен десен. Какви бяха силите в инцидента?
– Беше голяма катастрофа. Колите спират от около 260 км/ч в тази част на пистата, а при него скоростта не намаля кой знае колко преди удара – автомобилът му вървеше сравнително бързо, когато се заби в стената от гуми, а самият удар бе в рамките на около 100 милисекунди; това може да не звучи като кой знае колко дълго време, но 20-30 милисекунди е по-обичайното време в такива случаи.
Нещастието му засенчи състезанието, но хората не бива да подценяват качеството на представянето му. Все още не бе спрял за гориво в момента на инцидента и нямаше да влиза [в пита] поне още няколко тура. Това ще ви даде някаква идея относно количеството гориво, с което бе колата му в квалификацията, когато Хейки направи абсолютно фантастична обиколка.
– Колата като че ли бе разрушена, но удържа при удара?
– Разбита е, да. Предницата се потроши. Шасито отпред се е огънало като полумесец и според нас се е врязало в бариерите до точката, в която се е прекършило. Секция от около 450-500 мм в предната част на шасито се е строшила, но всичко е работело така, както се предполага, че трябва да го прави. Автомобилът е абсорбирал огромно количество от енергията на удара, Хейки няма физически контузии, а екипът на пистата за бърза помощ и медицинският екип на ФИА свършиха абсолютно фантастична работа да го измъкнат сигурно от колата и да се погрижат за него след това.
– След два сравнително неуспешни уикенда Люис Хамилтън се върна на подиума. Колко сте доволни от неговото представяне?
– Люис направи страхотно състезание. Имаше много внимателен подход от началото, тъй като предположихме, че Фернандо Алонсо, намиращ се пред него [на грида] вероятно е с малко по-малко гориво. За Люис щеше да е много лесно да преследва Фернандо на този етап и да си съсипе гумите, което можеше да му попречи да се възползва от по-ранния пит на Фернандо. Всъщност Люис предприе правилния ход, вървеше внимателно, причинявайки минимални щети на гумите и затова бе в състояние да натисне по-късно. По време на втората и третата част [на надпреварата] той бе бърз колкото и Ферари-тата и бе в състояние да ги настигне, но опитите за изпреварване на съперник на Каталуния са съвсем друго нещо.
– Повечето отбори отбелязаха напредък в представянията си по време на уикенда на испанската Гран при. Какво мислите за ситуацията?
– Трите най-бързи отбора – ние, Ферари и BMW Заубер – изглеждаха много близки; Рено също са направили сериозна стъпка напред. Това е добре за спорта, но ние трябва да градим собственото си солидно представяне. Имаме още нови неща и трябва да сме сигурни, че ще можем да ги използваме възможно най-скоро. В Турция също ще имаме нови елементи и просто ще продължим да се развиваме.