13-та победа в 16-ото си участие в 24 часа на Льо Ман постигна екипът на Ауди. Това може би е най-ценният успех за марката с четирите ринга, тъй като тимът преодоля огромни препятствия и надделя в страхотна битка със съперниците от Порше и Тойота.
– Виждали сме много вълнуващи надпревари и сме празнували велики победи на Льо Ман, но днешният успех има много специално значение – заяви председателят на борда на Ауди Руперт Щадлер. – Не започнахме това състезание като фаворити, а Порше и Тойота бяха много силни съперници. Фактът, че успяхме да спечелим въпреки това, е фантастично постижение за целия отбор. Невероятно сме щастливи. Благодарностите ми са за всички, направили този успех възможен.
Развойният шеф на бранда Улрих Хакенберг отбеляза, че новите правила са накарали екипа да се съсредоточи повече върху ефективността на R18 e-tron quattro от когато и да било:
– TDI отново е най-ефективното задвижващо решение, което надделя още веднъж на Льо Ман. В същото време успешното използване за първи път на лазерните светлини продължаваме поредицата си технологични нововъведения.
Ауди посрещнаха спокойно всички предизвикателства – и в сесиите преди състезанието, и в самата надпревара. Първо Люк Дювал катастрофира много лошо в сряда – с над 270 км/ч се разби в завоите Порше. Това принуди отбора да направи на практика чисто нов автомобил. Освен това лекарите забраниха на френския пилот да кара и се наложи Марк Жене да бъде извикан спешно да се присъедини към екипаж №1, от който останаха Том Кристенсен и Лукас ди Граси. Те направиха страхотно състезание и финишираха втори, като дори водеха в рамките на надпреварата.
Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе излязоха начело за първи път рано сутринта в неделя, малко след 5 часа местно време. Те временно отидоха трети заради технически проблем преди да се върнат начело. Лотерер даде и най-бързата обиколка в надпреварата – 3:22.657 мин.
Третото Ауди (№3) претърпя катастрофа още във втория час от състезанието. Марко Бонамони се оказа жертва в меле в проливния дъжд. Буквално неможещ да повярва на малшанса си, той слез от колата чак няколко минути след удара. Разочарованието му бе голямо, както и това на съекипниците му Филипе Албукерке и Оливър Джарвис.
– Беше състезание, каквото може да се преживее единствено на Льо Ман – заяви шефът на Ауди Моторспорт Волфганг Улрих. – Имаше множество инциденти и нито един от топ автомобилите не премина цялата дистанция без проблеми. Решаващият фактор бе, че нашите Ауди R18 e-tron quattro вървяха с постоянно темпо през всичките 24 часа, пилотите ни не допускаха грешки, а екипът отговори както трябва и достатъчно бързо на случилите се проблеми. Порше и Тойота бяха наистина силни съперници, които, както и очаквахме, никак не улесниха живота ни. Винаги съм вярвал, че въпреки трудностите досега за нас през годината, ще успеем, както и че разполагаме с най-ефективния автомобил. Фактът, че отново победихме, ме кара да се чувствам горд. Благодаря на целия екип, на борда и цялата ни група, които направиха възможно всичко това вече години наред. И моите уважения за представянето на Порше при завръщането им на Льо Ман.
Освен 13-та победа за Ауди, днешният успех е осми за TDI двигателя и трети с хибриден автомобил. За отбора на Райнхолд Йост това е 15-ти триумф в най-голямото състезание за издръжливост. Фаслер, Лотерер и Трелюе пък вдигнаха за трети път купата, след като бяха първи още през 2011 и 2012 г.