В началото на сезон 2010 г. във Формула 1 мнозина очакваха отборът на Заубер да е близо поне като скорост до топотборите в спорта въз основа на представянето му по време на предсезонните тестове. Още след първия старт в Бахрейн обаче стана ясно, че има сериозни проблеми и болидите С29 съвсем не вървят според предварителните прогнози – както на наблюдателите, така и на самия тим. Следващите стартове в Австралия и Малайзия също не донесоха нищо добро, като на Сепанг и двете коли получиха повреди в двигателите. За ужас на Заубер Педро де ла Роса спря още при отиването си към грида и въобще не успя да стартира. Камуи Кобаяши отпадна малко по-късно.
Може би това е основната причина, поради която се забави предаването на поста технически директор на Джеймс Кий. По принцип той трябваше да встъпи в длъжността на 1 април и да замести Вили Рампф на питуола в Малайзия. Едва сега обаче 38-годишният инженер поема управлението на техническия департамент в Хинвил и по този повод шефът и собственик на екипа Петер Заубер го приветства в базата. Швейцарецът заяви още, че и самият той не е наясно защо представянето не върви и търси обяснение за провалите.
– Ясно е, че съществуваше сериозна несигурност в екипа през втората половина на 2009 г. и това не е изненадващо предвид обстоятелствата [около оттеглянето на BMW]. Съмненията бяха премахнати едва след като поех отбора и хората в него отново виждаха бъдеще пред себе си. Сега трябва да наваксаме изгубеното време възможно най-бързо – допълни Заубер.
(пълният текст на интервюто с Петер Заубер може да намерите в секция Интервюта)