Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Макларън помислили, че разследват Верстапен заради избутване на Норис извън трасето

В Макларън помислили, че разследват Верстапен заради избутване на Норис извън трасето

5311
0
Ландо Норис, Макс Верстапен, Макларън F1, Ред Бул F1
Ландо Норис и Макс Верстапен; снимка: Макларън

Шефът на Макларън във Формула 1 Андреа Стела помислил, че стюардите на Гран при на САЩ разследват Макс Верстапен заради това, че избута Ландо Норис извън пистата. От екипа веднага казали на Оскар Пиастри да е близо до пилота на Ред Бул в случай, че нидерландецът получи наказание.

„Според мен това кой е бил по-напред във връхната точка на кривата не е най-важното при интерпретацията на маневрата. Защитаващата се кола продължава направо в тази точка. Многократно изгледахме видеото. Просто продължава направо, излиза от пистата, колкото и Ландо и не дава възможност на Ландо да затвори маневрата. Ако бях журналист, щях да извадя малко статистика. Колко пъти Макс използва тази тактика за защита? И двата автомобила излизат извън трасето. Така че според мен и двата автомобила печелят предимство, ако има такова. Тоест според маневрата е най-малкото неутрална“, коментира Стела.

„Когато видях, че има разследване, бях доста убеден, че е заради това, че Макс избута Ландо извън трасето. Всъщност веднага казахме на Оскар да е на до пет секунди разлика от Макс, защото смятахме, че може би е заложена позиция. Тоест нашата интерпретация на ситуацията като Макларън е коренно противоположна на тази на стюардите“, обясни ръководителят на тима от Уокинг

„Изненадан съм, че стюардите нямаха нужда дори да обсъдят нещата с пилотите след състезанието. Ситуацията не беше толкова черно-бяла. Да бяха говорили със състезателите и да си бяха оставили достатъчно време да преценят детайлите при толкова неяснота. Защо сметнаха за необходимо да се намесят толкова спешно при положение, че това има отношение към битката за шампионата? Според мен стюардите трябва да вземат под внимание този коментар. Необходимо ли е да взимат толкова бързо решения, които според нас са грешни?“, попита шефът на Макларън в F1.

„Въпросът е приключен, защото този тип решения не могат да се обжалват. Не мисля, че съществуват някакви нови доказателства, които да се отнасят до случая. Тоест не смятам, че ще имаме успех ако поискаме официално преразглеждане. Надяваме се ФИА и стюардите да разгледат случая, така че в бъдеще да прилагат по-добра политика, по-добро наблюдение на състезанията. Ние сега ще се съсредоточим върху следващия старт“, добави Стела.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)

Ландо Норис коментира, че работата на стюардите по принцип е трудна, но повтори, че и съперникът му излезе от трасето.

„За мен неправилното в случая е отношението към това, което направи Макс. Той защити позицията си, излизайки от пистата. Прекали със защитата, сбърка, излезе от трасето и спечели предимство от това. При това положение е невъзможно да се каже дали аз щях да успея да затворя маневрата на пистата. Подобно нещо не може да се съди. Това са правилата, които обаче изглежда се променят. Отсъжданията са доста непостоянни спрямо, да речем, случилото се в Австрия, където Макс не бе наказан, а излезе от пистата и спечели предимство“, обясни Норис.

Английският пилот на Макларън също посочи, че решението бе взето много бързо

„Стюардите нито ни изслушаха, нито опитаха да разгледат гледните ни точки, което би трябвало да се случи след състезанието. Просто искат да вземат решение, за да не се налага впоследствие да променят подиума и резултата. И беше прибързано без да изслушат мен или отбора ми, или Макс, което щеше да е правилният подход. А битката беше страхотна. И двамата ѝ се насладихме. Не надделях, защото не свърших достатъчно добра работа. Трябваше да поведа на първи завой и нямаше да водим този разговор“, каза още Норис.

В решението на стюардите пък се посочва, че Норис не е бил наравно с Верстапен във връхната точка на завоя.

„Заради това според насочващите относно карането стандарти №4 губи „правото“ си на кривата. След това №4 излезе от пистата и се върна пред №1, което смятаме за случай на напускане на трасето и придобиване на предимство“, се казва в решението.

В този момент Норис получи и предупреждение за нарушаване ограниченията на трасето. Ако стюардите бяха преценили, че това излизане е още едно излизани извън границите на пистата, то той можеше да отнесе и допълнително наказание. Те посочиха, че Ландо изпреварваше от външната страна и „нямаше друга алтернатива освен да излезе от пистата заради близостта на №1, който също отиде извън трасето“. Отбелязана близост на Верстапен и неговото напускане на пистата обаче не са взети предвид относно маневрата на Норис, а само с оглед границите на конфигурацията.