В Макларън смятат, че могат да извлекат ползи от поставянето на новата защитна система за кокпита – halo. Това заяви шефът по аеродинамиката на тима Питър Продрому. От тази година т.н. ореол става задължителен за използване от всички пилоти като мярка на ФИА за повишаване на сигурността.
Макар правилникът да е сравнително стриктен по отношение размерите и формата на елемента, в Макларън считат, че могат да го използват за по-доброто насочване на въздушните струи, което да подобри цялостното представяне на колата. Според Продрому обаче приоритет е първо да се минимизират загубите.
„По отношение на аеродинамиката не мога да кажа, че няма минуси, каза Питър. – Определено в началото ще бъде предизвикателство да се справим с намаляването на пораженията. Едва след това можем да погледнем на ореола като на възможност за нови разработки.”
Това отваря няколко възможности, които са потенциално интересни. Сигурен съм, че тук ще видим няколко различни решения. Възможностите са доста ограничени, като трябва да имаме предвид какво е позволено с базовата форма, но като човек по аеродинамиката, определено ще има възможности.”
Продрому смята, че halo ще бъде предизвикателство по отношение на това как ще повлияе на въздушния поток към двигателя на колата, как ще влияе на охладителните отвори в тази област и върху задното крило. Според него към края на сезона отборите ще бъдат с близки решения по отношение на halo.